تولیت آستان قدس:

جانبازان شیمیایی گواه رسوایی شعار دروغین حقوق بشر غربی هستند

حجت‌الاسلام «مروی» با اشاره به جنایات شیمیایی صدام تحت حمایت غرب علیه ایران، گفت: جانبازان شیمایی تابلوهای عطرآگین و بلندگوهای رسا و زنده در جهت مبارزه با استکبار و رسواکننده شعار دروغین حقوق بشر غربی هستند.
کد خبر: ۵۳۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ - 01July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در دومین همایش کشوری تکریم جانبازان شیمیایی دفاع مقدس که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، حمله شیمیایی رژیم صدام با حمایت کشورهای غربی علیه ملت ایران را جنایتی نابخشودنی خواند و اظهار داشت: رژیم بعث عراق این جنایت ضدبشری را با مشارکت و حمایت کشورهای غربی که مدعی رعایت حقوق بشر هستند؛ علیه ملت ایران انجام داد.

وی افزود: حمایت و مشارکت غرب در حمله شیمیایی صدام به ایران یکی از جنایات بزرگی کشورهای غربی علیه کشور و ملت ماست، تمدن غربی سلاح شیمایی را در اختیار یک وحشی به نام صدام قرار می‎دهد و سپس داد از حقوق بشر می‌زند!.

مروی با بیان اینکه وجود بابرکت جانبازان شیمیایی رسواکننده تمدن وحشی غرب است، ابراز داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی غرب دستکشی مخملین به دست می‎کند و ظاهری آراسته و اتوکشیده دارد اما در باطن حیوان‌هایی درنده‌خو هستند و تاریخ و تمدنشان بر کشتار انسان‎ها و نسل‌کشی شکل‌گرفته است.

تولیت آستان قدس رضوی جانبازان شیمایی را تابلوهای عطرآگین و بلندگوهای رسا و زنده در جهت مبارزه با استکبار خواند و گفت: ارزش و مقام حقیقی جانبازان قابل بیان نیست و تنها در روز قیامت آشکار خواهد شد؛ جانبازان با خدای خود معامله کرده‌اند و هر رنج و درد جسمی که تحمل می‎کنند در روز قیامت برای آنان اجر و پاداش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع)، اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را هدایتگران بشریت به سوی نور و سعادت دانست و خاطرنشان کرد: حضرات معصومین (ع) انوار الهی برای هدایت بشریت و روشنی‌بخش تاریکی‌ها و ظلمت‎ها برای هدایت انسان‌ها به‌سوی سعادت هستند. 

مروی در ادامه به برخی ویژگی‌های ممتاز امام جواد (ع) اشاره و با بیان اینکه آن حضرت مظهر بخشش و جوانمردی هستند؛ تصریح کرد: جود و عطای فراوان آن حضرت دلیل لقب جواد به آن حضرت است، آن حضرت آن‌چنان اهل بخشش بودند که هیچ‌کس از درب خانه‌ امام جواد (ع) ناامید بازنمی‌گشت و این امر موضوعی نیست که منحصر به دوران حیات ظاهری آن حضرت باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار