وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

«طرح ولایت» بستری برای معرفی انقلاب اسلامی است

«اسماعیلی» گفت: طرح ولایت پس از گذشت ۲ دهه از آغاز به کار آن، به خط‌مشی بصیرت‌افزایی و معرفی صحیح نهضت انقلاب اسلامی تبدیل شده و می‌تواند در آینده مسیر انقلاب را از گزندهای احتمالی محفوظ بدارد.
کد خبر: ۵۳۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷ - 01July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (جمعه) در افتتاحیه طرح ولایت در حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار داشت: مکتب امام خمینی (ره) به نحوی بود که ایشان بدون تامل با غرب‌زدگی و تحجر مبارزه کردند و با روشنفکری، جریان نواندیش دینی و جریان غرب‌زده را از یکدیگر جدا کردند.

وی افزود: جریان مبارزه با غرب‌زدگی با همراهی بزرگانی چون آیت‌الله مطهری، آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مصباح یزدی و رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام گرفت و در دهه‌های مختلف علاوه بر چیرگی بر دسیسه‌ها و جریان‌های مریض ضدانقلاب، سبب صیانت از اندیشه‌های ولایت نیز شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی که طرح ولایت با رهنمودهای این عالم ربانی بنیان گذاشته شد به‌همت جوانان دلسوز موفق به معرفی فرهنگ ناب اسلام محمدی (ص) و مبارزه با اندیشه‌های باطل و انحرافی گشت و ثمرات آن انقلاب اسلامی را از گزند جریان‌های انحرافی حفظ کرد.

اسماعیلی با بیان این که طرح ولایت در دهه‌های اخیر نقش مهمی در ارتقای پایه‌های فکری و معرفتی جوانان داشته است عنوان داشت: طرح ولایت اکنون پس از گذشت ۲ دهه از آغاز به کار آن، به خط مشی بصیرت‌افزایی و معرفی صحیح نهضت انقلاب تبدیل شده است و می‌تواند در آینده مسیر انقلاب را از گزندهای احتمالی محفوظ بدارد.

بیست و هفتمین دوره طرح ولایت ویژه معلمان، فعالان هنری و رسانه‌ای، فعالان فرهنگی و کارشناسان فرهنگی نهادها و دستگاه‌های مختلف، تابستان ۱۴۰۱ به‌صورت کشوری به همت استادان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و با هدف رشد و ارتقای مبانی معرفتی و آشنایی فراگیران در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

سال ۱۳۷۵ که شرایط فرهنگی کشور به سمت و سوی خاصی رفته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب کشور تحت شبیخون، ناتو و تهاجم فرهنگی قرار داشت مرحوم آیت‌الله مصباح با درک دقیق شرایط آن روز و نیاز واقعی بشر به تعمیق باورها و تدارک زیرساخت‌های فکری اندیشه اسلامی، طرح ولایت را طراحی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها