رزمنده دوران دفاع مقدس روایت کرد؛

«ما می‌توانیم»؛ درس ماندگار شهید «نورالدین مقدم»

سردار «جهانسری» خاطره‌ای از مجاهدت‌های شهید «نورالدین مقدم» در جهت خودکفایی در تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز رزمندگان را روایت کرده است.   
کد خبر: ۵۳۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۶ - 07July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، گرچه در دوران دفاع مقدس قدرت‌های جهانی به سرکردگی آمریکا با اعمال تحریم‌های تسلیحاتی و خودداری از فروش سلاح به ایران، در جهت تضعیف نیرو‌های نظامی کشورمان کوشیدند؛ اما رزمندگان در سایه توکل بر خدا، اعتماد به نفس و باور به توانایی‌های خود، این توطئه دشمنان را تا حد زیادی خنثی کردند و مجاهدت‌های ماندگاری را در عرصه حفظ، نگهداری، تعمیر، نوسازی و ساخت ادوات و تجهیزات موردنیاز به نمایش گذاشتند.

نمونه‌ای از این جهاد در راستای خودکفایی در تامین ابزار مورد نیاز را سردار «احمد جهانسری» درباره سردار شهید «نورالدین مقدم» فرمانده گردان زرهی لشکر ۳۱ عاشورا روایت کرده است:

«قرار بود عملیاتی در هور انجام شود. تمام نیرو‌ها و امکانات برای رسیدن به منطقه عملیاتی باید از آب می‌گذشتند. ما جز قایق‌های موتوری کوچک چیزی نداشتیم و هرگز به ذهن‌مان خطور نمی‌کرد که خشایار‌های غنیمتی پوسیده را می‌توان به کار گرفت؛ اما «نورالدین» روز و شب با خشایار‌ها ور می‌رفت. شب و روز داخل آب بود و خشایار‌ها را تعمیر می‌کرد. هیچ‌وقت هم خسته نمی‌شد.

عملیات آغاز شد. انتقال مهمات با قایق به کندی پیش می‌رفت، با هر قایق فقط ۲۰ تا ۳۰ گلوله خمپاره را می‌شد به معرکه رساند، اما وقتی خشایار‌ها وارد عمل شدند، کار‌ها سرعت گرفت. همان خشایار‌های پوسیده غنیمتی انبوه موشک‌های کاتیوشا را به جلو می‌برد. «نورالدین» در تلاش و تکاپو کار می‌کرد و فرمان می‌داد. این‌جا فهمیدیم که «آقامهدی باکری» برای چه «نورالدین» را به فرماندهی زرهی انتخاب کرده، این‌جا بود که فهمیدیم چرا «حمید باکری» می‌گفت: اگر در لشکر افرادی مثل «نورالدین مقدم» داشته باشیم، این لشکر از لحاظ نگهداری اموال نمونه می‌شود».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار