راهکار حماس برای پیشبرد پرونده مبادله اسرا

در حالی که تلاش‌های طرف‌های میانجی برای به سرانجام رساندن قرارداد مبادله اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد، روزنامه «الاخبار» لبنان از راهکار حماس برای پیشبرد این پرونده خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ - 04July 2022

راهکار حماس برای پیشبرد پرونده مبادله اسرا

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه «الاخبار» امروز به نقل از یک مقام در جنبش حماس تاکید کرد که قضیه مبادله اسرا در رأس اولویت‌های حماس قرار دارد و این جنبش حاضر است که برای پیشبرد این پرونده، اطلاعاتی در رابطه با «هدار گولدن» و «شائول آرون» دو نظامی اسیر اسرائیلی ارائه دهد.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در این‌باره اعلام کرد که حماس حاضر نیست این اطلاعات را مجانی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، بلکه در قبال آن خواستار آزادی اسرای سالخورده و کودک، بانوان اسیر و همه اسرایی است که در جریان قرارداد مبادله «شالیت» آزاد شدند و دوباره به اسارت گرفته شدند.

این منبع حماس اشاره کرد که رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد با مشخص شدن سرنوشت نظامیان اسیر اسرائیلی، به خانواده‌های آنان امید دهد و همچنان به دروغ‌گویی با آنان ادامه می‌دهد و مدعی است که آن‌ها کشته شده‌اند و اجسادشان در اختیار حماس است.

این منبع در جنبش حماس تاکید کرد که اگر دشمن صهیونیستی اطمینان دارد که آن‌ها کشته شدند و اجسادی بیش نیستند، اطلاعات خود را رو کرده و این ادعا را ثابت کند.

این در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز دیروز (یکشنبه) از شرط این رژیم برای امضای قرارداد مبادله اسرا با حماس خبر داد و گفت که شرط این رژیم آن است که این قرارداد شامل هدار گولدن و شائول آرون نیز بشود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها