تیراندازی جمعی آمریکا در آستانه رکوردشکنی

تنها با گذشت نیمی از سال ۲۰۲۲، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در آستانه شکستن رکورد سال گذشته هستند.
کد خبر: ۵۳۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ - 05July 2022

تیراندازی جمعی آمریکا در آستانه رکورد شکنی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شش ماه پس از آغاز سال ۲۰۲۲ و در روزی که یک تیراندازی جمعی، شش نفر را که در یک رژه تعطیلات در «شیکاگو» کشت، تیراندازی‌های جمعی و کشتار با سلاح گرم در آمریکا رقیب رکوردشکنی سال ۲۰۲۱ شده است.

به گزارش نشریه «فوربس»، داده‌های جمع‌آوری شده از سوی موسسه غیر دولتی «آرشیو خشونت تسلیحاتی»، آمریکا از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۶ تیراندازی جمعی با دستکم چهار مجروح یا کشته را ثبت کرده است، در مقایسه با ۳۲۷ تیراندازی جمعی در مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ و ۲۵۶ تیراندازی در سال ۲۰۲۰.

تیراندازی‌های جمعی امسال در مسیر نزدیک شدن به ۶۹۲ مورد ثبت شده در سال ۲۰۲۱ قرار دارد، که بالاترین رقم از زمان شروع ردیابی تیراندازی‌ها توسط آرشیو خشونت تسلیحاتی در سال ۲۰۱۴ بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی این نهاد، تاکنون در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰ هزار و ۷۲ نفر در سراسر آمریکا به دلیل استفاده از سلاح گرم از جمله قتل عمدی و تصادفی، اما نه خودکشی، جان خود را از دست داده اند، به این معنا که آمار کلی امسال می‎تواند به ۲۰ هزار و ۹۴۴ مرگ در سال ۲۰۲۱ نزدیک شود. (بالاترین میزان در هفت سال گذشته) و در صورت ادامه روند فعلی، از آن فراتر رود؛ در سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ مرگ بر اثر خشونت تسلیحاتی در آمریکا ثبت شد.

آمار فروش سلاح در آمریکا همچنان بالاست و فروشندگان سلاح آمریکایی در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۸.۸ میلیون اسلحه فروخته‌اند.

فروش سلاح گرم هنوز بسیار بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری ویروس کروناست؛ خرید‌ها در نیمه نخست سال جاری نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۸ حدود ۲۷ درصد افزایش یافته است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار