فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده منتشر شد

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری از اعلام فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده با عنوان «زیر یک سقف» خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ - 05July 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «امیرحسین سمیعی» معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده با عنوان «زیر یک سقف»، اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش عمومی و ویژه برگزار می‌شود. در بخش عمومی از شاعران دعوت می‎‌شود در موضوعاتی همچون سیره خانوادگی اهل بیت (ع)، نقش زن به عنوان همسر، مادر و دختر در جامعه، سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی با محوریت خانواده، عاشقانه‌های خانوادگی، ارتباط والدین و فرزندان و ارتباط فرزندان با یکدیگر، سروده‌های خود را برای دبیرخانه کنگره ارسال کنند. در بخش ویژه این مسابقه نیز علاقمندان می‌توانند با ارسال ترانه‌‍‌ای با موضوع آشتی و عذرخواهی همسران شرکت کنند. ارسال اثر در قالب شعر کلاسیک، شعر کودک ونوجوان، ترانه، طنز و آزاد امکان پذیر است.

سمیعی درباره عوامل اجرایی این کنگره یادآور شد: عاطفه جوشقانیان دبیر این جشنواره است و سید سلمان علوی شاعر و پژوهشگر، سید محمدجواد شرافت شاعر، علی داوودی شاعر، پژوهشگر و مدیر فرهنگی، محمد جعفری شاعر و مدیر فرهنگی و راضیه جبه داری شاعر و پژوهشگر حوزه بانوان، اعضای هیات علمی این جشنواره را تشکیل می‌دهند. نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی از مشارکت کنندگان در برگزاری دومین کنگره ملی شعر خانواده هستند.

وی افزود: جوایز این مسابقه در بخش عمومی در دو سطح دو و یک میلیون تومانی و در بخش ویژه در دو سطح پنج و دو میلیون تومانی پیش بینی شده است. علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ از طریق وب سایت Poemcongress.ir ارسال کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی zire_۱_saghf@ در پیام رسان ایتا و اینستاگرام مراجعه کنند.

فراخوان دومین دوره کنگره ملی شعر خانواده منتشر شد

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در برگزاری دور نخست جشنواره شعر ملی خانواده، خاطر نشان کرد: فراخوان نخستین کنگره شعر خانواده و سبک «زندگی زیر یک سقف» در بهمن ماه سال ۹۹، اعلام و تا اردیبهشت ۱۴۰۰، مهلت ارسال تعیین شد. در این مدت ۷۵۰ اثر در پنج بخش کلاسیک، آزاد، کودک و نوجوان، طنز و ویژه دریافت شد که ۲۵۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت و ۲۰ اثر در دو سطح مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار