جشنواره تابستانی بازی‌های بومی ورزشی در فرهنگسرای امید راه می‌افتد

پروانه دوستی رئیس فرهنگسرای امید از برگزاری جشنواره تابستانی بازی‌های بومی و ورزشی در بوستان خیام مجاور این مرکز فرهنگی هنری خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ - 05July 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «پروانه دوستی» مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرای امید از برگزاری جشنواره تابستانی بازی‌های بومی و ورزشی در فصل تابستان خبر داد و اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن فصل تابستان که اوقات فراغت، شادی و سرگرمی کودکان و نوجوانان است، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در قالب برنامه‌ای فراگیر در سطح شهر تهران، جشنواره تابستانی بازی‌های بومی و ورزشی با عنوان جشنواره «با بازی» را برگزار می‌کند.

دوستی ادامه داد: این ویژه برنامه در بوستان‌های منتخب شهر تهران و در هفته‌های مختلف فصل تابستان برگزار می‌شود که فرهنگسرای امید نیز یکی از مجریان برگزاری این مسابقه در سطح منطقه ۱۳ شهر تهران است. این رویداد ورزشی این هفته در بوستان خیام مجاور فرهنگسرای امید برگزار می‌شود.

وی درباره جزئیات این رویداد ورزشی گفت: در این مسابقات، نوجوانان اوقات شاد و مفرحی را در کنار خانواده خود تجربه کرده و در قالب بازی و سرگرمی ارتباط بین آنان تقویت می‌شود. هم‌چنین آموزه‌هایی ساده در قالب این بازی‌های گروهی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود.

دوستی درباره مسابقاتی که برای گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره تدارک دیده شده است، گفت: غرفه‌های متعددی در این جشنواره تدارک دیده شده است که گروه‌های شرکت‌کننده در هر کدام باید وارد یک بازی و چالش شوند. این بازی‌ها به‌گونه‌ای تدارک دیده شده است که شامل بازی‌های فکری، بومی، ورزشی و ... باشد. از جمله بازی‌های طراحی شده در این جشنواره می‌توان به بازی‌های سرعتی چندگانه، بازی فکری رومیزی، ورزش‌های زورخانه ای، بازی‌های گروهی بومی، بازی‌های اطلاعات عمومی، تیراندازی با کمان، تفنگ ساچمه‌ای و ... اشاره کرد.

جشنواره تابستانی بازی‌های بومی ورزشی در فرهنگسرای امید راه می‌افتد

 رئیس فرهنگسرای امید اضافه کرد: هم‌چنین گروه‌های شرکت‌کننده باید در غرفه‌های دیگری نظیر مشاوره پدر فرزندی و فروشگاه کتاب نیز حاضر شوند. در حاشیه برپایی این مسابقات برنامه‌های شاد فرهنگی هنری دیگری نیز تدارک دیده شده است که از آن جمله می‌توان به برپایی استیج، اجرای موسیقی و. اشاره کرد.

وی درباره شیوه شرکت در این مسابقه توضیح داد و گفت: شیوه شرکت در مسابقه بدین صورت است که نوجوانان باید همراه با پدرشان در این مسابقات شرکت کرده و وارد تعدادی بازی گروهی بومی، ورزشی و فکری شوند که باید با دقت و تمرکز، بیشترین امتیاز را از هر بازی دریافت کنند. هر گروه، براساس کیفیت بازی خود، امتیازاتی را جمع‌آوری کرده و در پایان به برترین گروه‌های شرکت‌

جشنواره تابستانی بازی‌های بومی و ورزشی در روز‌های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ تیرماه (چهارشنبه تا جمعه) در بوستان خیام مجاور فرهنگسرای امید برگزار می‌شود. هم‌چنین مراسم معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز گروه‌های برتر عصر جمعه ۱۷ تیرماه برگزار خواهد شد. شرکت در این مسابقه برای عموم شهروندان بلامانع است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها