مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

به دنبال برگزاری جشنواره شهادت قلم در ابعاد بین‌المللی هستیم

حجت‌الاسلام لقمانپور گفت: استان قم ظرفیت‌های حوزوی و دانشگاهی و نیز شهدای زیادی در عرصه بین‌الملل دارد و لذا به دنبال برگزاری جشنواره شهادت قلم به صورت بین المللی هستیم.
کد خبر: ۵۳۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ - 05July 2022

به دنبال برگزاری جشنواره شهادت قلم در ابعاد بین المللی هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های اختتامیه جشنواره ملی شهادت قلم در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم اظهار داشت: بر اساس تقاضای استان از سردار ریاست محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اعلام موافقت ایشان، برگزاری جشنواره شهادت قلم به قم واگذار شد.

وی افزود: استان قم به لحاظ برخورداری از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بین المللی همچون حضور طلاب و دانشجویان و نیز شهیدان والامقامی از کشور‌های مختلف جهان، می‌تواند جشنواره فیلمنامه نویسی شهادت قلم را در عرصه بین الملل برگزار نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با توجه به مسئولیت ذاتی خود در موضوعات مربوط به دفاع مقدس، وظیفه سیاستگزاری، حمایت، هدایت و پشتیبانی را دارد و باید به صورت مرجع عمل نماید و لذا برگزاری جشنواره‌های فیلمنامه نویسی عرصه را برای ورود فیلمسازان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم می‌نماید.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد استان قم در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: تقدیم ۱۰۰۰ شهید فرهنگی و دانش آموز، حضور داوطلبان مردمی در دفاع مقدس، تحول در صنایع دفاعی با نقش آفرینی دانشمندانی همچون شهید محسن فخری زاده که متولد قم بود، حماسه آفرینی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) که باعث آزادسازی مهران شد، تامین هزینه سه روز جنگ و حضور موثر بانوان در ستاد‌های پشتبانی، بخش‌هایی از حماسه مردم قم و رزمندگان سلحشور این استان در دفاع مقدس است.

وی با ارائه آماری از حوزه ایثار و شهادت گفت: در قم از سیزده ملیت از جمله فرانسه، ترکیه، یمن، عراق، لبنان و بحرین شهید داریم و ۵۸۰ شهید از سپاه بدر در قم مدفون هستند؛ مزار ۵۳۸ شهید مدافع حرم از ملیت‌های مختلف در استان قم قرار دارد و قم به لحاظ شهدای مدافع حرم، بالاترین آمار را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار