گلوله شلیک شده به «شیرین ابوعاقله» رسواکننده آمریکا

روایت آمریکا درباره شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی و شهروند آمریکا، نشان دهنده این است که واشنگتن جایی که پای صهیونیست‌ها در میان باشد، اهمیتی به موضوعات دیگر نمی‌دهد.
کد خبر: ۵۳۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶ - 06July 2022

گلوله شلیک شده به «شیرین ابوعاقله» رسوا کننده آمریکا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شیرین ابوعاقله» صبح روز ۱۱ مه درحال پوشش اخبار یورش نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین بود که به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید؛ در جدیدترین تحول در این زمینه آمریکا اعلام کرد که گلوله‌ای که با آن شیرین ابو عاقله، خبرنگار الجزیره به شهادت رسیده است از یک سلاح اسرائیلی شلیک شده باشد؛ اما دلیلی مبنی بر اینکه او عمداً کشته شده باشد، وجود ندارد!

وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد با گلوله‌ای که با آن ابو عاقله به شهادت رسیده نمی‌توان به نتیجه نهایی درباره سلاحی که گلوله از آن شلیک شده، دست یافت.

وزارت امور خارجه آمریکا که اخیراً گلوله شلیک شده به ابو عاقله را برای انجام آزمایش از فلسطین دریافت کرده بود، اعلام کرد که هماهنگ کننده امنیتی آمریکا در گزارش خود درباره نتایج تحقیقات ارتش اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین آورده است که تیراندازی از سوی اسرائیل، محتمل‌ترین دلیل کشته شدن ابو عاقله است.

این وزارتخانه افزود که هماهنگ کننده امنیتی آمریکا، دلیلی مبنی بر عمدی بودن این تیراندازی نیافت بلکه آن را در نتیجه شرایط ناگواری در عملیات نظامی ارتش اسرائیل علیه گروه جهاد اسلامی فلسطین دانست.

کارشناسان نیز درباره آزمایش گلوله گفتند که این گلوله به شدت آسیب دیده و نمی‌توانند به نتیجه واضحی درباره سلاحی که از آن شلیک شده، برسند.

نتایج تحقیقات آمریکا تا حد زیادی با آنچه ارتش رژیم صهیونیستی روایت کرده است، مطابقت دارد. تل آویو نیز اعلام کرده که تیراندازی عمدی نبوده، اما در تحقیقات این رژیم اشاره‌ای به اینکه این گلوله از چه سلاحی شلیک شده، نشده و اسرائیل ادعا کرده است که دانستن این موضوع بدون انجام آزمایش گلوله شلیک شده امکان پذیر نیست.

همزمان با بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که کارشناسان اسرائیلی بر روی گلوله شلیک شده آزمایش انجام داده اند و این در حالیست که دادستان فلسطین اعلام کرده بود که گلوله به آمریکا و نه به اسرائیل تحویل داده خواهد شد.

تل آویو مسئول ترور ابوعاقله است

از سوی دیگر دادستانی کل فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتایج به دست آمده در تحقیقات دادستانی فلسطین در پرونده ترور شیرین ابو عاقله، بر مجموعه از مستندات و مدارک غیر قابل انکار استوار است که شامل گزارش‌های فنی، آزمایش‌ها و اظهارات شاهدان عینی است و قاطعانه ثابت می‌کند که ترور ابو عاقله با هدف قرارگرفتن مستقیم او از سوی یکی از اشغالگران صورت گرفته و در آن زمان و مکان هیچ درگیری مسلحانه‌ای وجود نداشته است.

بنابر آنچه دادستانی کل فلسطین اعلام کرده، در گزارش‌های فنی آمده است که گلوله خارج شده از سر شیرین ابوعاقله، گلوله‌ای با عیار ۵.۵۶ و ضد زره بوده و از فاصله ۱۷۰ الی ۱۸۰ متری شلیک شده که با محل استقرار نظامیان صهیونیست مطابقت دارد.

با توجه به آنکه شهید ابو عاقله تابعیت آمریکا را داشته و بنا به درخواست آمریکا، گلوله عامل شهادت او، ۲۴ ساعت برای انجام تحقیقات به کارشناسان امریکایی تحویل داده شد و پس از بازگرداندن این گلوله، اطمینان حاصل شد که گلوله در همان وضعیتی که تحویل داده شده، بازگردانده شد.

دادستانی کل فلسطین، ادعای آمریکا مبنی بر اینکه آسیب به گلوله مانع از دستیابی به نتیجه واضح در تحقیقات شده، را نادرست خواند و نسبت به ادعای آمریکا درباره عمدی نبودن شلیک به ابو عاقله ابراز تعجب و بیان کرد که بنا بر مستندات و مدارک قطعی، این تیراندازی عامدانه بوده است.

در بیانیه دادستانی کل فلسطین آمده مرجع صالح برای انجام تحقیقات در این خصوص دادستانی کل فلسطین است و هر تحقیقات دیگری از سوی مراجع دیگر از لحاظ حقوقی الزام آور نیست و بنابر تحقیقات انجام شده از سوی فلسطین، اشغالگران مسئول کامل شهادت عامدانه شیرین ابو عاقله هستند و فلسطین اقدامات حقوقی برای محکوم کردن آن‌ها در دادگاه بین المللی را انجام خواهد داد.

آمریکا جانبداری می‌کند

نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اسرائیل را مسئول کامل قتل ابو عاقله دانست. وی از آمریکا خواست بی طرفی خود را حفظ کند و اسرائیل را مسئول کامل شهادت ابو عاقله بداند.

خانواده شیرین ابو عاقله نیز، نتایج تحقیقات آمریکا را محکوم و تاکید کرد همه مستندات حاکی از آن است که ابو عاقله از سوی اشغالگران که میلیارد‌ها دلار کمک از آمریکا دریافت کرده، به شهادت رسیده است.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نتایج تحقیقات تیم امریکایی در مورد شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره در ماه مه گذشته را جانبدارانه و همسو با موضع رژیم صهیونیستی دانست.

حماس ضمن محکوم کردن نتیجه این تحقیقات، تاکید کرد که این نتایج همسو با مواضع و روایت‌های اشغالگران است و بی‌حرمتی آشکار به خون فلسطینیان و تلاشی برای تبرئه اشغالگران از هرگونه عواقب و پیامد این جنایت فجیع است که دنیا را به لرزه درآورد.

این جنبش افزود: ما نتایج این تحقیقات را که کاملاً مخالف با تحقیقات قبلی انجام شده از جمله توسط آژانس‌های خبری آمریکایی است، محکوم می‌کنیم و ضمن اعلام مخالفت با نتایج این تحقیقات، آن را شک‌برانگیز می‌دانیم.

حماس بار دیگر ضمن تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی مسئول مستقیم ترور شهید ابوعاقله است خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی و ارجاع این پرونده به دیوان کیفری بین‌المللی برای رو شدن حقایق و مجازات عاملان این جنایت شد.

راز حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی

این روایت آمریکا نشان دهنده حمایت تمام عیار واشنگتن از رژیم صهیونیستی است و اینکه منافع این رژیم بر افرادی که تابعیت این کشور را هم داشته باشند، ارجحیت دارد.

اصولاً سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا بر حمایت همه جانبه و همسویی مطلق با منافع تل آویو در منطقه خاورمیانه و در سطح نظام بین الملل استوار است. تمامی وزرای خارجه آمریکا -چه جمهوری خواه و چه دموکرات - جملگی از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و می‌کنند.

در حقیقت اسرائیل پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه به شمار می‌رود. اسرائیل به عنوان عامل تفرقه و مهار کننده و یا سرکوب نهضت‌های رهایی بخش در منطقه است. پس از این حیث رژیم صهیونیستی در استراتژی آمریکا جایگاه خاصی دارد.

موضوع دیگر در رابطه با حمایت تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی به نفوذ و تسلط صهیونیسم بر سیاستمداران و دولت آمریکا و نقش لابی یهودی در آمریکا مربوط می‌شود.

در قبال شهادت ابوعاقله هیچ صدایی از غرب بلند نمی‌شود. با این حال، در اوکراین شاهد آن هستیم که غربی‌ها فریاد می‌زنند و از نقض حقوق بشر سخن می‌گویند.

در پایان می‌توان گفت که واقعیت این است که این نسل از جوانان فلسطینی، اشغالگری را بر نمی‌تابند. آن‌ها نسلی هستند که هراس به دل‌هایشان راهی ندارد. نسل کنونی فلسطینیان در اراضی اشغالی برای تشدید نبرد با اسرائیل آماده هستند و امروز، شیرین ابو عاقله، دختر قدس را بهترین بهانه برای تشدید نبردشان علیه اشغالگری می‌دانند. واقعیت این است که با ترور ابو عاقله، حقیقت هم ترور شد. این اولین بار نیست که ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب چنین جنایتی می‌شود. حمایت غرب و آمریکا از رژیم صهیونیستی لکه ننگی بر پیشانی آنهاست. پیشتر نیز صهیونیست‌ها شماری از خبرنگاران و روزنامه نگاران فلسطینی را به قتل رسانده‌اند. علت این جنایت‌ها علیه خبرنگاران نیز آن است که تل آویو نمی‌خواهد افکار عمومی از واقعیت آنچه که در اراضی اشغالی می‌گذرد، مطلع شود. آن‌ها می‌خواهند حقیقت تنها از دریچه نگاه خودشان به دیگران انعکاس پیدا کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار