سخنگوی ستاد مردمی جشن بزرگ غدیر:

تهران میزبان سفره جشن ۱۰ کیلومتری عید غدیر/ موکب‌های عراق و افغانستان مشارکت می‌کنند

زارع از برپا شدن سفره ۱۰ کیلومتری برای جشن بزرگ عید غدیر خبر داد و گفت: موکب‌های عراقی‌ها و افغانستانی‌های مقیم تهران در این جشن مشارکت می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ - 06July 2022

تهران میزبان سفره جشن ۱۰ کیلومتری عید غدیر/ موکب‌های عراق و افغانستان مشارکت می‌کنندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری «مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر» برنامه ویژه سازمان تبلیغات اسلامی در ایام عید غدیر که قرار است در خیابان ولیعصر تهران برگزار شود، در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

ساسان زارع سخنگوی ستاد مردمی این جشن به تشریح اهمیت عید غدیر پرداخت و اظهار داشت: فردی نزدیک امام صادق (ع) رسید و اعیاد را نام برد و از امام سوال پرسید که آیا عید دیگری وجود دارد که امام (ع) فرمودند غدیر خم بالاترین عید مسلمین است.

وی به برپایی جشن‌های مختلف در نقاط مختلف تهران اشاره کرد و گفت: امسال طبق روال سال‌های گذشته گروه‌های مردمی در گوشه‌های مختلف تهران برنامه عید غدیر برپا می‌شود، اما ما در تدارک یک رویداد متفاوت جذاب و خلاق هستیم.

سخنگوی ستاد مردمی جشن عید غدیر با بیان اینکه مجموعه‌های مردمی و هیئات مذهبی، موسسات قرآنی میزبان این رویداد خواهند بود، تاکید کرد: گروه‌های سرود با اجرای انواع برنامه برای مخاطبین کودک و نوجوان در این جشن حضوری پررنگ دارند.

زارع درباره مکان این جشن گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این جشن بزرگ از عصر روز عید غدیر از چهارراه ولیعصر تا پارک وی با حضور همه ظرفیت‌های مردمی خیلی منظم ساماندهی و برپا شود.

وی از آمادگی ۳۰۰ مجموعه مردمی در مشارکت این برنامه خبر داد و تاکید کرد: مجموعه‌های زیادی برای مشارکت در این جشن اعلام آمادگی کردند و با جلساتی که برپا شده است در جریان جزئیات قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد مردمی این جشن خاطرنشان کرد: پایه و اساس این جشن اطعام است چراکه اطعام روز غدیر مورد تاکید امیرالمومنین، امام صادق و امام رضا قرار داشته و درباره اهمیت آن فرموده‌اند اطعام در این روز به اندازه یک میلیون شهید ثواب دارد.

زارع با تاکید بر اینکه این جشن الهام‌بخش از مراسم اربعین است که تلاش داریم تکثیر شود، افزود: تاکیدی که در روز عید غدیر وجود دارد بخشش و هدیه دادن است لذا کاروان‌های شادی و غرفه‌های کودک در این مسیر تدارک دیده شده است و گروه‌های سرود و مداح‌ها و چهره‌های مردمی در این جشن حضور خواهند داشت.

وی به تنوع و ابتکارات تدارک دیده شده برای این جشن اشاره کرد و گفت: در این جشن ابتکارات زیادی از سمت مجموعه‌های مردمی صورت خواهد گرفت. این فعالیت بستر شادی کودکانه خواهد بود که به‌صورت ویژه تدارک دیده خواهد شد. ایستگاه‌های صلواتی، انواع خدمات، برنامه‌ها و مسابقات در این برنامه وجود خواهد داشت.

سخنگوی جشن عید غدیر تصریح کرد: موکب‌های عراق و افغانستانی‌های مقیم تهران برای حضور در این جشن اعلام آمادگی کرده‌اند و برنامه ما از عصر روز غدیر حضور خواهند داشت و از ساعت ۶ تا ۱۰ این مراسم ادانه خواهد داشت و میزبان این مرتسم شهدا خواهد بود که قرار است تصویر شهدا در این مسیر نصب شود.

زارع گفت: پویش نذر اسباب‌بازی یکی از فعالیت‌های این جشن است که بچه‌ها می‌توانند یک اسباب‌بازی خود را برای ارسال به مناطق محروم اهدا کنند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها