توافق طرف‌های یمنی درباره تمدید آتش بس

نمایندگان طرف‌های درگیر عضو کمیته هماهنگی نظامی در یمن با ادامه توقف فعالیت‌های نظامی در داخل و خارج و تمدید آتش بس موافقت کردند.
کد خبر: ۵۳۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ - 06July 2022

توافق طرف‌های یمنی درباره تمدید آتش بسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته هماهنگی نظامی دیروز سه شنبه سومین نشست خود را با همکاری «آنتونی هیوارد» مشاور نظامی فرستاده سازمان ملل، در امان پایتخت اردن و در آستانه عید قربان برگزار کرد.

«هانس گروندبرگ» در سخنرانی خود در ابتدای نشست کمیته هماهنگی نظامی گفت که موفقیت آتش بس در نهایت منجر به اعتمادسازی میان طرف‌ها می‌شود و فرصت تداوم پایبندی به آتش بس در عید قربان فراهم است.

وی از پایبندی کمیته هماهنگی نظامی برای کاهش درگیری‌ها استقبال کرد و گفت: که دفتر وی آمادگی کامل برای حمایت از طرف‌های مختلف در این مورد را دارد.

بر اساس بیانیه مذکور، نمایندگان نظامی دولت وابسته به ائتلاف، گروه انصارالله و فرماندهی نیرو‌های مشترک ائتلاف در این دیدار توافق کردند که گام‌های بیشتری برای اعتمادسازی و فراهم آوردن فضای فعالیت بهتر برداشته و زمینه بهبود شرایط زندگی برای غیرنظامیان فراهم را کنند.

طرفین همچنین موافقت کردند که گفتمان میانه روی را در بیانیه‌های عمومی و اظهارات رسانه‌ای حفظ کرده و برای محافظت از امنیت و سلامت غیرنظامیان، از جمله کودکان، زنان و مردان، و همچنین حفظ زیرساخت‌های حیاتی مورد نیاز برای زندگی مردم و ادامه مذاکرات برای متوقف کردن یا کاهش تحرکات نظامی در چارچوب اجرایی شدن آتس بس در پیش بگیرند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها