مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

برگزاری جشنواره «شعر دفاع مقدس و مقاومت» در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «آسمند» از برگزاری مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۵۳۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ - 07July 2022

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یاسوج، از برگزاری مرحله استانی بیست‌ و چهارمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: تبيين مبانی نظری و تعيين شاخص‌ها و معيارهای امروزی شعر دفاع‌ مقدس و مقاومت مطابق با تدابیر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، تبيين راهکارهای ترويج و گسترش اشعار دفاع مقدس، هويت‌بخشی به فعاليت‌ شعرای استان، شناسایی و پرورش استعداد شعری شاعران جوان و برجسته عرصه شعر دفاع‌مقدس، فعال‌سازی و تقويت جريان توليد شعر مقاومت و تقویت انجمن‌های ادبی در حوزه شعر دفاع مقدس و مقاومت از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: بیست‌ و چهارمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در محورهای عمومی دفاع‌مقدس، دفاع ‌مقدس و شعر مقاومت بين‌الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و نقش زنان و شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شعرهای بخش استانی جشنواره می‌تواند به ۲ زبان بومی و فارسی در حوزه‌های مختلف صنعت شعر سروده شوند و اشعار بومی باید همراه با ترجمه فارسی به دبيرخانه ارسال شوند، گفت: اشعار برگزیده در جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت علاوه بر دریافت جوایز در مرحله استانی، به بیست و چهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس ارسال می‌شوند و در صورت برگزیده شدن، جوایز جداگانه‌ای به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

آسمند تأکید کرد: اشعار ارسالی باید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک يا نشريه‌ای منتشر نشده باشد و با توجه به ثبت اشعار در دبیرخانه مرکزی کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، شعرای محترم فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

وی با بیان اینکه اشعار باید به صورت تایپی و در قالب فایل word ارسال شوند و محدودیتی از نظر تعداد برای ارسال اشعار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: توجه به ويژگی‌های بومی استان، حماسه‌آفرينی‌های رزمندگان استان در عمليات‌ها و يگان‌های مختلف يا عوارض و تبعات اين حماسه‌آفرينی در استان، شخصیت‌‏های شناخته‌ ‏شده دفاع مقدس در استان و استفاده از زبان و گویش‌‏های محلی، امتياز ويژه خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره، لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس خود را در انتهای آثار درج کنند، گفت: اشعار برگزیده استانی ويرايش شده و در مجموعه‌ای چاپ خواهد شد.

آسمند زمان اعلام نتایج و برگزاری مراسم پایانی را آبان سال جاری عنوان و بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان شهریور، به آدرس: یاسوج، خیابان شاهد ۱۱، پلاک ۸، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ارسال کنند.

وی ابراز کرد: علاقه‌مندان همچنین می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیک bonyadyasouj2015@gmail.com و یا شماره ۰۹۱۶۵۶۴۶۸۵۶ در پیام‌رسان‌ «واتساپ» ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها