تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی در قم

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳ - 07July 2022

تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی با حضور وزیر ارشاد در قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.

محمدجواد محرابی دبیر علمی اولین جشنواره مطبوعات دینی در این آئین طی سخنانی اظهار داشت: در نخستین جشنواره ۱۹۵ نفر از خبرنگاران و روزنامه نگاران افزون بر ۸۰۰ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

محرابی ادامه داد: انتقال غیرمستقیم ارزش‌ها و مفاهیم دینی، توجه به آسیب‌های اجتماعی، توجه به ارکان مقاله نویسی، استفاده از عملیات روانی در چهارچوب اخلاق اسلامی، استفاده از زیبایی شناسی در انتقال مفاهیم دینی، پرهیز از کلی گویی، رعایت تکنیک‌های اصولی روزنامه نگاری از ویژگی‌های آثار رسیده به این جشنواره بود.

وی خاطرنشان کرد: کمک به توسعه مطبوعات دینی در فضای رسانه‌ای کشور، تقویت فضای رسانه‌ای برای تولید محصولات دینی، تقدیر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران درحوزه رسانه، شناسایی ظرفیت مطبوعات دینی و تلاش جهت معرفی آنها، ساماندهی فعالیت مطبوعات دینی در راستای الگو‌های حرفه ای، ترغیب فعالان رسانی برای مطالعه و تحقیق در خصوص مطبوعات دینی از اهداف این جشنواره بود.

محرابی خاطرنشان کرد: اولین جشنواره مطبوعات در سه بخش حرفه‌ای، موضوعی و نشریات تخصصی حوزه دین با ارسال آثاری از سراسر کشور امروز به کار خود پایان داد.

تعدادی از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی، از نویسندگان مقالات و خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت بودند.

در آین آیین، آیت الله سیدمحمدسعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمدامیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر مسئولان و اصحاب هنر و رسانه حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار