نشست «قلم برای قلم» در مشهد برگزار شد

نشست «قلم برای قلم» با هدف خوانش آثار حکیم نظامی گنجوی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ - 07July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت روز قلم، نشست «قلم برای قلم» با هدف خوانش آثار نظامی گنجوی با حضور حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از هنرمندان طراحی و خوشنویسی امروز در کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام سبزیان در این همایش اظهار داشت: این همایش پیرامون شخصیت و آثار حکیم نظامی گنجوی به‌واسطه دستان توانمند هنرمندان و لسان شیرین شاعران از جلوه و شکوه خاصی برخوردار است.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) گفت: مایه مسرت است که چنین جلسه‌ای در سالروز شهادت حضرت امام باقر(ع)، امام شکافنده علم برگزار می‌شود، امامی که عصر ایشان را عصر شکوفایی علم نامیده‌اند و به مروجان علم، دانش و شعر و ادب توجه خاصی می‌شد و بزرگانی همچون کمیت اسدی و فرزدق معرفی شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه متأسفانه آثار نظامی در خارج از ایران شناخته‌تر شده از ایران است، افزود: اینکه ویژ‌ه‌برنامه خوانش آثار نظامی گنجوی در سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) برگزار شده به‌واسطه این مسئله است که آثار نظامی ملحم از شعائر اهل‌بیت (ع) است و او توجه خاصی به معارف اهل‌بیت (ع) داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که مردم نیاز به معرفی یک سبک زندگی مفید دارند، گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه دسترسی عموم مردم به آثار حکیم نظامی گنجوی است، فردی که نظمش سرچشمه گرفته از معارف اهل‌بیت (ع) و قرآن کریم است. امیدوارم بتوانیم با بهره‌گیری از ادبیات و هنر و هنرامندان روز در مسیر ترویج معارف اهل‌بیت (ع) به توفیقات بیشتری دست پیدا کنیم.

سبزیان تمامی خدمات و برنامه‌های انجام شده را در حوزه کتاب و کتابخوانی در راستای زمینه‌سازی بستر ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و با خوانش ابیاتی از نظامی گنجوی به سخنان خود پایان داد.

در ادامه غلامعباس ساعی و مجتبی فدایی به خوانش ابیاتی از نظامی گنجوی پرداختند.

همچنین حسن صالحی، مجید دولتی و عباس آگهی در بخش خوشنویسی و حلیمه پیری، وجیهه نیازی و مریم صدر در بخش طراحی و نقاشی در این جلسه به خلق آثاری با محوریت آثار نظامی گنجوی پرداختند.

در پایان از برگزیدگان بخش خوانش ابیات نظامی گنجوی استاد غلامعباس ساعی، بخش خوشنویسی استاد حسن صالحی و بخش نقاشی استاد حلیمه پیری با محوریت داستان خسرو و شیرین و دیگر هنرمندان حاضر در جلسه به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار