نماینده مجلس مطرح کرد؛

کسب منافع اقتصادی با اجرای پروژه‌های مشترک منطقه‌ای

عباس‌زاده مشکینی گفت: اقتصاد کشور‌ها در جهان فعلی با یکدیگر پیوند خورده است از این رو دولت‌ها باید با فعالیت‌های چندجانبه، منافع مشترک بدست بیاورند.
کد خبر: ۵۳۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ - 07July 2022

کسب منافع اقتصادی با اجرای پروژه‌های مشترک منطقه‌ای

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با آمادگی شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌ها در کشور‌های عضو D۸، اظهار داشت: اقتصاد کشور‌ها در جهان فعلی با یکدیگر پیوند خورده است از این رو دولت‌ها باید با فعالیت‌های چندجانبه، منافع مشترک بدست بیاورند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شکل گیری پیمان‌های چندجانبه و همکاری‌های مشترک اقتصادی می‌تواند موجب هم افزایی بین المللی شود، مطرح کرد: این مهم در حالیست که امروزه جهان غرب درصدد اعمال قدرت و هژمونی یکجانبه گرایی است تا منافع خودش را حاصل کند.

وی با بیان اینکه تقویت همکاری‌های تجاری مشترک می‌تواند از وابستگی اقتصادی جلوگیری کند، ادامه داد: بنابراین کشور‌های عضو D۸ می‌توانند پروژه‌های مشترک منطقه‌ای اجرا کنند و در این راستا جمهوری اسلامی می‌تواند نقش محوری ایفا کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان برای بهره مندی بیشتر از منافع عضویت در سازمان‌هایی مانند D۸ باید فعال‌تر عمل کند، افزود: در این راستا وزارت امور خارجه نیازمند اصلاح ساختار است، زیرا همواره نگاه به غرب در ساختار مذکور نقش غالب را ایفا کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک فعالیت مشترک در حال توسعه عضو D۸ می‌تواند به ارتقای سطح توسعه و رفاه کشور‌های عضو و کسب جایگاه والا در نظام اقتصادی جهان کمک کند.

بر اساس این گزارش، سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی هشت) مرکب از هشت کشور مسلمان در حال توسعه شامل بنگلادش، مصر، اندونزی، جمهوری اسلامی ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه است که با هدف ارتقای سطح توسعه و رفاه کشور‌های عضو و کسب جایگاه والا در نظام اقتصادی جهان در سال ۱۳۷۶ پایه گذاری شد و مقر این سازمان در استانبول است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار