برنامه صهیونیست‌ها برای ساخت ۲۸ مجتمع شهرک‌نشین در کرانه باختری

روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: صهیونیست‌ها درصدد احداث ۲۸ مجتمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری اشغالی هستند.
کد خبر: ۵۳۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ - 11July 2022

صهیونیست‌ها به دنبال احداث ۲۸ مجتمع شهرک‌ در کرانه باختری اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که یک جنبش صهیونیستی موسوم به «نحلاه» که در زمینه توسعه شهرک‌سازی برای یهودیان در اراضی اشغالی فعالیت دارد، در نظر دارد به زودی ۲۸ مجتمع شهرک‌نشینی جدید در کرانه باختری اشغالی را احداث کند.

این روزنامه اشاره کرد که کار احداث ۳ مجتمع شهرک‌نشینی قرار است چند روز پس از سفر این هفته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی آغاز شود.

جزئیات بیشتری از این اقدام اشغالگران از سوی نیرو‌های صهیونیستی منتشر نشده، اما اعلام همزمان آن با سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به تل آویو حاکی از آن است که برای آمریکایی‌ها اشغالگری رژیم صهیونیستی حتی در مناطق اشغالی کرانه باختری نیز که بر خلاف قطعنامه سازمان ملل است، موضوعی پذیرفته شده است، هرچند مقامات آمریکایی و وزارت خارجه این کشور در موضع گیری‌های خود در ظاهر مخالفت شأن را با شهرک سازی‌های غیرقانونی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری اعلام کنند.

پیش از این، مؤسسه صهیونیستی Peace Now با انتشار گزارشی در وبگاه خود اعلام کرده بود: میزان شهرک سازی در کرانه باختری (شامل قدس اشغالی) در دوران نخست وزیری نفتالی بنت به میزان ۶۲ درصد از دوران نخست وزیری بنیامین نتانیاهو بیشتر شده است.

میزان تخریب منازل و اماکن متعلق به فلسطینی‌ها نیز در دوران نخست وزیر بنت در مقایسه با کابینه قبلی، ۳۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین در این دوران، ۶ مجتمع غیر قانونی شهرک نشینی در کرانه باختری ایجاد شده که ساخت آن‌ها قوانین داخلی رژیم صهیونیستی را نیز نقض کرده است.

در گزارش مؤسسه صهیونیستی Peace Now اعلام شده که در دوران نخست وزیر نفتالی بنت، پروژه‌های راهبردی کُشنده فرصت حیات و بقا را از فلسطینی‌ها گرفته و راه حل دو دولتی و هر گونه توافق سیاسی را بیش از گذشته به محاق برده است.

نفتالی بنت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی دو هفته پیش در اثر افزایش اختلافات سیاسی و شکننده شده ائتلافش، تصمیم به انحلال کنست و تشکیل کابینه انتقالی به ریاست یائیر لاپید گرفت و از قدرت کناره گیری کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها