باسیل در دیدار با نصرالله:

حزب‌الله قادر به استخراج منابع دریایی لبنان است

رئیس یک حزب مسیحی در دیدار با دبیر کل حزب‌الله تأکید کرد که این جنبش می‌تواند در برابر صهیونیست‌ها، منابع دریایی لبنان را استخراج کند.
کد خبر: ۵۳۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸ - 14July 2022

حزب الله قادر به استخراج منابع دریایی لبنان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جبران باسیل» رئیس «التیار الوطنی الحر» (جریان ملی آزاد) لبنان با سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله درباره مسئله ترسیم مرز‌های دریایی با رژیم موقت صهیونیستی دیدار کرد.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد، باسیل در جریان این دیدار اظهار داست که «فقط ترسیم مرز‌ها اهمیت ندارد، بلکه استخراج نفت و گاز مهم است. ما خواستار حقوق خود هستیم. حقوق ما، فقط مرز نیست، بلکه منابعی است که در زیر آن (مرز‌های دریایی) قرار دارد».

وی با بیان اینکه اگر نفت و گاز در دریا، مدفون بماند و استخراج نشود، هیچ اهمیتی ندارد، خاطر نشان کرد: «کارت مقاومت، عامل قدرت لبنان است، البته اگر بدانیم آن را چگونه برای تعیین مرز و استخراج منابع و احقاق حقوق خود استفاده کنیم».

این نماینده لبنانی تصریح کرد، همان گونه که معادله درباره امنیت زمینی روشن است، باید درباره گاز موجود در دریا هم روشن باشد و باید دولت به صهیونیست‌ها بگوید که خواستار گاز لبنان است. بدین صورت است که کرامت ملی و حاکمیت لبنان حفظ خواهد شد.

نصرالله هم در سخنرانی شب گذشته خود گفت که مسئله فقط پذیرش مرز‌های دریایی لبنان نیست، بلکه باید شرکت‌ها بیایند و بتوانند نفت و گاز را برای لبنان استخراج کند.

وی با بیان اینکه این کافی نیست که بگویید اینجا مرز‌های شماست، ولی شرکت‌ها حق استخراج ندارند، تأکید کرد: این مسئله را محدود به میادین کاریش و قانا نمی‌دانیم، بلکه مسئله برای ما بسیار بزرگتر است. اگر کار به جای باریک برسد، ما به کاریش بسنده نخواهیم کرد. اگر هدف ممانعت از استخراج گاز و نفت توسط لبنان باشد، هیچ کس دیگری هم نخواهد توانست گاز و نفت استخراج کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار