استاندار تهران:

دستاورد مهم دولت مبارزه با ویروس کرونا بود

منصوری با تأکید بر واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا، گفت: یکی از دستاورد‌های مهم دولت سیزدهم مبارزه با ویروس کشنده کرونا بود.
کد خبر: ۵۳۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ - 16July 2022

دستاورد مهم دولت مبارزه با ویروس کرونا بود

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن منصوری» امروز (شنبه) در ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا استان تهران، اظهار داشت: در شرایطی دولت سیزدهم شروع بکار کرد که مردم نگران شیوع این ویروس بودند که به همت دولتمردان و مردم مبارزه جدی در این زمینه انجام شد.

منصوری ادامه داد: با اجرای طرح واکسیناسیون، شاهد کاهش قابل توجه مرگ و میر و شیوع ویروس کرونا بودیم که در برخی روزها، شاهد صفر بودن تلفات جانی بودیم.

استاندار تهران بیان کرد: این موفقیت در حالی حاصل شد که برخی کشور‌های اروپایی همچنان در حال دادن تلفات بودند.

منصوری با بیان اینکه در این دو تا سه ماهه اخیر مردم در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون در برخورد با این ویروس ساده انگاری کردند گفت: این موضوعات موجب شد که کمی ابتلا به این بیماری افزایش یابد.

استاندار تهران با بیان اینکه در این شرایط نباید غفلت کرد افزود: با یک جهش در این بیماری مواجه هستیم؛ میزان فراگیری و انتقال ویروس بالاست و اگر غفلت کنیم با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه اگر کسی علائمی دارد قرنطینه شده و وارد فضای جامعه نشود گفت: جهش و فراگیری این ویروس بالا است و هر فرد ابتلا به ویروس می‌تواند ۱۶ تا ۱۷ نفر را به این بیماری مبتلا کند.

استاندار تهران با بیان اینکه در این ایام میزان سفر‌های مردم به‌ویژه در شهر‌های مذهبی افزایش می‌یابد اظهارداشت: اکنون وارد اوج این پیک از شیوع ویروس نشدیم، اما مردم باید نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

به گفته وی، در دو سال گذشته مردم از سفر اربعین محروم بودند و ما می‌خواهیم امسال این مراسم باشکوه برگزار شود و از همین رو باید تمهیدات لازم را برای انجام سفر انجام دهیم.

استاندار تهران در پایان این جلسه به خبرنگاران گفت: در ماه‌های اخیر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس کاهشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های زیادی دولت متقبل شده که شرایط مساعدی در کشور ایجاد شود به همین منظور از فرمانداران و مردم می‌خواهیم از این شرایط مراقبت کنند.

انتهای پیام/ 911

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار