تنفس مصنوعی «جو بایدن» به رژیم درمانده صهیونیستی

رئیس جمهور ایالات متحده دیدار با مقامات رژیم موقت صهیونیستی در فلسطین اشغالی را موهبت برای خود خواند.
کد خبر: ۵۳۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳ - 17July 2022

تنفس مصنوعی «جو بایدن» به رژیم درمانده صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، درحالی‌که تنها یک روز از سفر ناموفق «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه می‌گذرد و بسیاری از تحلیلگران و رسانه‌ها بر بیفایده بودن آن تاکید کردند، رئیس جمهور ایلات متحده گفت که فرصت همکاری با تل آویو یک موهبت است.

به گزارش منابع خبری، جو بایدن عصر یکشنبه به وقت تهران در توییتی نوشت: «هر فرصتی که من برای همکاری با اسرائیل به دست می‌آورم یک موهبت است. با سفرم، من مجدداً بر تعهد قاطعانه ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید و مشارکت‌های فناوری جدید را آغاز کردم. باشد که اسرائیل و ایالات متحده با هم به نفع جهان پیشرفت کنند.»

بایدن ادامه داد: «ما به حمایت از یکپارچگی اسرائیل در منطقه و حمایت از تلاش‌ها برای مذاکره برای صلح پایدار بین دولت اسرائیل و مردم فلسطین که به هر دو ملت اجازه می‌دهد در کنار هم در صلح و امنیت زندگی کنند، ادامه خواهیم داد.»

تحلیلگران صهیونیست در تحلیل‌هایی گفتند که تل آویو بیش از حد به نتایج سفر رئیس جمهور آمریکا امید بسته بود تا از دل آن «ائتلاف دفاع منطقه‌ای» علیه ایران و «عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی» بیرون آید، اما هیچ کدام اتفاق نیافتاد.

در این راستا، «یوسی یوشواع»، تحلیلگر نظامی در روزنامه یدیعوت آحارونوت، نوشت که سفر بایدن بدون خبر خوشایندی برای اسرائیل در مورد موضوع ایران به پایان رسید.

جو بایدن عصر شنبه عربستان سعودی را با هواپیمای «ایر فورس وان» ترک کرد و اولین سفر خاورمیانه‌ای خود را پس از چهار روز حضور در منطقه به پایان رساند. بایدن در فرودگاه شهر «جده» توسط شاهزاده «خالد الفیصل»، فرماندار استان مکه بدرقه شد.

جو بایدن در نخستین سفر خود به منطقه غرب آسیا روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه و در اولین مقصد این سفر وارد فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو شد و از آن جا هم به کرانه باختری و بعد هم به عربستان سعودی رفت تا به همراه اعضای شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی) به همراه مصر، عراق و اردن در اجلاس سران شورای همکاری در جده شرکت کند.

ایران و برجام از جمله موضوعاتی بود که بایدن و مقامات صهیونیستی در این سفر و در دیدار‌ها و نشست‌هایشان به آن پرداختند و به خصوص مقامات رژیم صهیونیستی همچون عادات گذشته باز هم شروع به لفاظی علیه ایران کردند؛ البته این لفاظی‌ها منحصر به مقامات کنونی این رژیم نشد و نتانیاهو هم مثل گذشته شروع به سخن پراکنی کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار