امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با جوزف بورل:

کاخ سفید باید در مسیر حصول توافق گام بردارد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کاخ سفید باید زیاده‌خواهی‌ها و تردید‌ها را کنار گذاشته و با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد.
کد خبر: ۵۳۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ - 19July 2022

کاخ سفید باید در مسیر حصول توافق گام برداردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه در تماس تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص آخرین وضعیت گفت‌وگو‌ها برای رفع تحریم‌ها و همچنین برخی موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی، اظهار داشت: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با ابراز قدردانی از تلاش‌های بی وقفه جوزف بورل و انریکه مورا و با اشاره به گفت‌وگو‌های اخیر خود با وزرای خارجه ایتالیا و فرانسه تأکید کرد: کاخ سفید باید زیاده خواهی‌ها و تردید‌ها را کنار گذاشته و با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد و از تکرار رویکرد ناکارآمد گذشته و رفتار غیر سازنده و توسل به اهرم فشار و تحریم دست بردارد.

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به نشست سه جانبه بین روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران رویکرد ایران را در مورد امنیت غذایی و امنیت انرژی تبیین کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گفت‌وگوی اخیر خود با وزیرخارجه اوکراین افزود: تسهیل صادرات غلات اوکراین از اهمیت زیادی برخوردار است.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌وگو با تقدیر از اراده مثبت و جدی طرف ایرانی در روند مذاکرات تاکنون، بر ضرورت ارائه و جمع بندی ایده‌های طرفین در شرایط کنونی تاکید کرد.

بورل همچنین ضمن تقدیر از ابتکار عمل‌های جمهوری اسلامی برای عبور از موانع و حل و فصل برخی اختلافات باقیمانده برای حصول توافق نهایی، بر آمادگی خود و معاونش برای تسهیل و تسریع این روند از طریق ارتباط و رایزنی با همه طرف‌ها تأکید کرد.

جوزف بورل افزود: معتقدم باید ماه‌ها تلاش به نتیجه منجر شود و به تلاش خود برای نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و آمریکا و رسیدن به نقطه توافق ادامه خواهم داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها