نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی:

برخورد با منکرات مصداق جهاد تبیین است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: برخورد با تمام منکرات شرعیه که واجبات الهی را به نقطه ترک می‌رسانند و محرمات را مشروعیت می‌بخشند، مصداق جهاد تبیین است.
کد خبر: ۵۳۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ - 21July 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عصر امروز در نشست مجمع خطبای استان که در آستانه فرارسیدن ایام ماه محرم، به میزبانی امامزاده غیاث‌الدین محمد مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۵ سوره مبارکه حجرات اظهار داشت: ایمان صادقانه در وهله اول در گرو باور داشتن به خدا و پیامبر اوست؛ آن هم باور داشتنی که در آن تردید راهی نداشته باشد و در ادامه با جهاد و تلاش مؤمن همراه شود. بنا به این آیه شریفه، حتی اگر مسلمانی به خدا و رسول او ایمان داشته باشد و در باور او تردید و خدشه‌ای هم وارد نشود، شرط لازم و کافی برای ایمان صادقانه را ندارد زیرا اگر در عرصه زندگانی خود، تلاش و جهادی برای ایمان و دین خدا نداشته باشد، نباید خود را مؤمن صدیق بداند.

وی در تشریح وجوب و جایگاه حکم جهاد تبیین خاطرنشان کرد: حکم جهاد تبیین مربوط به افرادی است که اهل تبیین هستند و به غیر از این جمعیت، اطلاق حکم جهاد بی‌معنا است، در نتیجه برخورد با تمام منکرات شرعیه که واجبات الهی را به نقطه ترک می‌رسانند و محرمات را مشروعیت می‌بخشند، مصداق جهاد تبیین است و این جهاد اگر چه نه در عرصه تقابل سخت بلکه در زمینه فرهنگ‌سازی و در مقام تبیین است اما بازهم به آسیب دیدن مال، جان، شخصیت، آبرو و حیثیت فرد می‌انجامد و لذا تلاش در این عرصه بر مؤمنانی واجب می‌شود که خود را صدیق می‌دانند.

علم‌الهدی تصریح کرد: مقابله با فضاهای موجودی که دشمنان می‌سازند و مقابله با ارزش‌گذاری‌های ناهنجاری که دشمنان در عرصه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای بوجود می‌آورند و برخورد با تمام منکرات شرعی که واجبات الهی را به نقطه انهدام می‌رساند و محرمات الهی را مشروعیت می‌دهد، جهاد تبیین است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه باید در این عرصه بی‌پروا وارد شد و با توکل به خدا از هیچ چیز نترسید، بیان داشت: اگر در مقابل چشم مردم نسبت به مبانی اعتقادی یک جریان ملموس واکنش نشان ندهیم، طبیعی است که مسئله برای مردم جا نمی‌افتد. جایی که با دین مطابق نیست باید رسما انتقاد کرد و جایی که منطبق است، باید برای مردم توجیه و تثبیت شود.

وی گفت: در عرصه زندگانی یک مومن، اگر وی تردیدی در توحید و وحی نداشته باشد اما اهل جهاد نباشد، مومن بودن او مورد سوال است. عالم و روحانی ضد انقلاب نداریم اما انقلابی و غیرانقلابی داریم. از نظام و انقلاب باید حمایت کرد و نقد هم سرجای خودش محفوظ است.

انتهای  پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار