ما مقاوم هستیم/ مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کردستان خبر داد؛

برگزاری راهیان‌نور شمال‌غرب کشور ویژه فرهنگیان استان کردستان

«هاشمی» برگزاری برنامه راهیان‌نور شمال‌غرب کشور ویژه فرهنگیان با حضور ۱۵۰ نفر را یکی از برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان استان کردستان در تابستان جاری اعلام کرد.
کد خبر: ۵۳۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ - 24July 2022

برگزاری راهیان‌نور شمال‌غرب کشور ویژه فرهنگیان استان کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «منصور هاشمی» مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کردستان، در نشست پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان، از اجرای چهار برنامه ویژه در تابستان جاری خبر داد و اظهار داشت: برگزاری برنامه راهیان نور شمال غرب ویژه فرهنگیان با حضور ۱۵۰ نفر، برگزاری سفر زیارتی و سیاحتی، نشست گروه پیشرفت با حضور ۷۰ نفر از فرهنگیان، برگزاری جشنواره علمی بسیج فرهنگیان و اعزام ۱۱ نفر از فرهنگیان به نشست کشوری، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان کردستان است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کردستان خواستار پشتیبانی، هماهنگی و تعامل بیشتر مسئولان و دست‌اندرکاران به منظور اجرای بهتر برنامه‌ها شد و گفت: مأموریت بسیج دانش‌آموزان و فرهنگیان در این حوزه مهم بوده و این سازمان جهت تحقق اهداف و برنامه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی یادآور شد: برنامه فرهنگی راهیان نور به‌عنوان مؤثرترین کار فرهنگی برای کسانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، حائز اهمیت بوده و می‌طلبد هماهنگی‌های لازم برای اجرای هر چه باشکوه‌تر انجام شود.

سرهنگ «سعید شعبانی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این نشست، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید از امکانات و ظرفیت‌های آموزش و پرورش و سپاه جهت اجرای باشکوه‌تر اردوی راهیان نور، طرح‌ها و برنامه‌های تابستانی استفاده شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تأکید بر ضرورت همکاری عوامل و دست‌اندرکاران سپاه و آموزش‌وپرورش در اجرای برنامه‌های مشترک، افزود: باید اردو‌های راهیان نور با تعامل این ۲ مجموعه به‌صورت باشکوه و خاص برگزار شود.

وی از برگزاری اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزان در مرداد جاری خبر داد و افزود: اعزام دانش‌آموزان به یادمان‌های دوران دفاع مقدس در منطقه شمال غرب و جنوب در اولویت برنامه‌هاست.

شعبانی هدف از برگزاری اردو‌های راهیان نور را ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی در جامعه به ویژه قشر دانش‌آموزان عنوان کرد و یادآور شد: باید جلسات و شورای آموزش و پرورش استان کردستان با موضوع اردو‌های راهیان نور برگزار و بر اساس دستورالعمل ابلاغی، این اردو‌ها در سامانه ثبت، مجوز‌های لازم اخذ و ضمن برگزاری مراسم نمادین استانی اعزام دانش آموزان، برنامه در کانال شبکه شاد اردو‌های راهیان نور نیز پخش شود.

وی به اجرای اردو‌های جهادی طرح «هجرت سه» و مشکلات و چالش‌های پیش روی آن پرداخت و با تأکید بر ضرورت ابلاغ دستورالعمل مربوطه به شهرستان‌ها و مناطق و هماهنگی و تمهید مقدمات در این رابطه، خاطرنشان کرد: توانمندسازی و مشارکت دانش‌آموزان در بهسازی، زیباسازی و نگهداری از امکانات مدرسه، از مهم‌ترین اهداف این برنامه است که باید نیازمندی‌های آن از طریق سازمان نوسازی مدارس تأمین و در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته تا با هماهنگی آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و سپاه برنامه عملیاتی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها