تنش با حزب‌الله لبنان مانع استخراج گاز از میدان کاریش است

یک تحلیلگر صهیونیست در یادداشتی درباره ادامه تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در میدان گازی کاریش (در دریای مدیترانه) هشدار داد.
کد خبر: ۵۳۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ - 24July 2022

تنش با حزب‌الله لبنان مانع استخراج گاز از میدان کاریش استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، آموس هرئیل تحلیلگر صهیونیست در یادداشتی برای روزنامه هاآرتص ابراز نگرانی کرد که احتمال تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، مانع از استخراج گاز از میدان گازی کاریش شود.

وی عنوان کرد که تنش بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله، بازار جهانی انرژی را مجبور خواهد کرد موقتاً به فکر جایگزین‌هایی دیگر برای گازی باشد که قرار بود از میدان کاریش استخراج شود.

هرئیل در ادامه این یادداشت پیش بینی کرد که رژیم صهیونیستی استخراج گاز از میدان کاریش را که قرار بود از ابتدای ماه سپتامبر آغاز شود، به تعویق بیندازد.

وی تاکید کرد که نگرانی نسبت به پیامد‌های تنش با حزب‌الله بر آینده میدان کاریش، نه تنها موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده، بلکه نگرانی اروپایی‌ها را که در پی جایگزینی مناسب برای گاز روسیه هستند، نگران کرده است.

به ادعای این تحلیلگر صهیونیست، حزب‌الله تشدید هدفمند تنش با رژیم صهیونیستی را راهی برای بهبود جایگاه داخلی خود می‌داند. وی افزود به رغم اینکه شیوه رفتار حزب‌الله حاکی از آن است که قصد کشاندن اوضاع به سمت جنگ با رژیم صهیونیستی را ندارد، اما با این حال سعی خواهد کرد تا اواخر تابستان منطقه را ملتهب نگه دارد.

تحلیلگر هاآرتص تاکید کرد که نهاد نظامی رژیم صهیونیستی اهمیت ویژه‌ای به تحولات در مرز‌های شمالی می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار