معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ اسلامی:

بیانیه گام دوم انقلاب راهنمای جامع حکمرانی کشور است

روزبه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه کامل و راهنمای جامع حکمرانی کشور در ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۳۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ - 26July 2022

بیانیه گام دوم انقلاب راهنمای جامع حکمرانی کشور استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس،سمیه قاسمیان، «حسین روزبه» معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود در سومین روز از دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با اشاره به وقفه ۱۰ ساله برگزاری این اجلاس، اظهار داشت: اجلاس دهم را با توجه به تحولات گسترده و عمیق روندهای فرهنگی دنیا و رویکرد فضای راهبردی فرهنگی کشور آغاز کردیم.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه از ۱۰ سال گذشته تاکنون این اجلاس برگزار نشده بود، پیدا نشدن پشتیبان فرهنگ در سطح جهانی ایجاب می‌کرد تا نمایندگان فرهنگی کشورمان گردهم آیند که به طور جدی زمینه حکمرانی جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی فرهنگی صورت گیرد.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی تصریح کرد: امروز، افول اقتدار فرهنگی آمریکا و پیدا نشدن گفتمان‌های جایگزین در حوزه فرهنگ در اتاق‌های فکر و محفل‌های دانشگاهی مطرح نمی‌شود.

روزبه تشکیل جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی را از دستاوردهای ماندگار انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: توقف مؤلفه‌های فرهنگی اراده ملت‌های منطقه که از آن به عنوان گفتمان مقاومت تعبیر می‌شود در مقابل جریان‌ تحمیل گرای آمریکا در بعد فرهنگی که منجر به بروز و ظهور ابر پدیده‌های جریان ساز فرهنگی می‌شود، ما را بر آن داشت که این اجلاس را برگزار کنیم.

وی در ادامه سخنانش، تأکید کرد:‌ برای پاسخ به این رویکردها دبیرخانه اجلاس تشکیل شد و در ابتدای کار خود در حوزه سیاست خارجی و عرصه بین‌المللی، نشست و کارگروه‌های تخصصی تمرکز کردیم.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی ادامه داد: در حاشیه اجلاس دهم، نمایشگاهی تحت عنوان «محصولات فرهنگی صادرات محور» ترتیب دادیم تا زمینه معرفی فرصت‌های جدید برای نمایش محصولات فرهنگی در خارج از کشور فراهم شود.

وی بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راهی برای رسیدن به رویکردهای این اجلاس خواند و خاطرنشان کرد: دبیرخانه اجلاس دهم با مدیریت دقیق کارشناسان خبره و توانمند تلاش دارد راهبردها و سیاست‌های مربوط به این حوزه را اجرایی کند.

روزبه با بیان تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص گفتمان سازی انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه کامل و راهنمای جامع حکمرانی کشور در ۴۰ ساله دوم انقلاب عظیم الشأن است. امید است با روی کار آمدن دولت سیزدهم با رویکرد انقلابی، تحولگرا و مردمی شاهد تحولات خوبی در معرفی آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در خارج از کشور باشیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار