راوی دفاع مقدس در اختتامیه همایش بانوان فعال عرصه هیات:

جهاد تبیین به‌ معنی یارگیری برای امام زمان (عج) است

یکتا با بیان اینکه جهاد تبیین یعنی حاج قاسم سلیمانی که برکت وجودش ایران را گرفت، گفت: امروز در جهاد تبیین یعنی یارگیری امام زمان (عج) شروع شده و در مسابقه تقرب به ایشان از هم سبقت بگیرید.
کد خبر: ۵۳۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ - 27July 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حاج حسین یکتا» راوی دفاع مقدس و فعال فرهنگی و اجتماعی در آئین اختتامیه چهارمین همایش بانوان فعال در عرصه هیات در مجتمع یاوران مهدی (عج) اظهار داشت: در روزگاری دور آرزوی برگزاری این جلسات را داشتیم تا بانوان هیات دار را به صورت ملی گرد هم آوریم و خدا را شکر این برنامه شکل گرفت.

یکتا افزود: هیات ها با مشکلات زیادی مواجه هستند اما باید در هر شرایطی در صحنه باشیم ما در نبرد نابرابر به سر می بریم و مسائل پیچیده‌تر از دهه‌های قبل شده اما همان خدا را داریم.

وی تصریح کرد: در طول چهار دهه با انواع و اقسام مشکلات روبرو شده‌ایم اما این مسیر را پیموده‌ایم و پشت سرمان تجربیات زیادی داریم و از طرفی یک دنیا به ما هیاتی‌ها امید دارند، همان طور که مردم به این انقلاب امیدوار هستند.
این راوی دفاع مقدس بیان کرد: شرایط انقلاب به جایی رسیده که دنیا می‌داند ما داریم محکم‌تر می‌شویم و در برابر هر جنگ اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی ایستاده‌ایم و مشکلات تاثیری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن هر روز بهانه‌ای می تراشد اما قدرت جهانی ما را در عرصه‌های مختلف می‌بیند و مایوس‌تر می‌شود، امروز ما در لشکری هستیم که در فاطمیون و زنبیون میدان‌دار آن هستند و این‌ شهدا بهای زیادی دارند.

یکتا تصریح کرد: این ارزشها قابل قیمت گذاری نیست و مگر می شود برای انقلاب اسلامی و خون شهیدان، قیمتی را تعیین کرد، اگر چه با مشکلات زیادی مواجه هستیم اما در این راه، خون های زیادی داده‌ایم و یک روز پیروز می شویم و نصرت الهی حتمی است.

وی گفت: پیام ما از این جلسات باید برای فرزندان در هیات‌ها، مهم و راهبردی باشد و در این راه عزم خود را جزم کنیم، به فرموده رهبری جنگ عزم ها و اراده ها شروع شده و دیگر بودجه معیار برنامه‌ریزی نیست.

این راوی دفاع مقدس افزود: باید برای خدا قیام کنیم تا ثاراللهی می شویم. پس از طرفی نبرد عزم‌ها شروع شده، سرعت عالم بیشتر شده و بیانات امام و رهبری محقق شده و آثار خون شهدا مشهودتر شده البته دشمن با تمام قوایش در مقابل ما آمده و ما نیاز داریم به عصای موسی و ید بیضا، به نگاه و عنایت ویژه امام زمان (عج) نیاز داریم. ما را بر عهد و پیمانی به این مراسم دعوت کردند. این مراسم بهانه است اصل بر این قرار و پیمان حضرت صاحب الزمان (عج) است.

حاج حسین یکتا عنوان کرد: وقتی حرکتی، از جنس امام حسین(ع) باشد برکت می گیرد و همچون خون حاج قاسم سلیمانی می شود، فقط باید یارگیری ها برای ارباب و از جنس شهدا باشد.

وی بیان کرد: هیات ها نیز می توانند با جهاد تبیین در عرصه های مختلف اثربخش باشند و هر حرکتی با نام امام حسین(ع) برکت روزافزونی بگیرد. یک روی سکه جهاد تبیین است یک روی سکه تمدن‌سازی است روی دیگر سکه تبیین ظهور حضرت ولی عصر(عج) است که به امید و اعتقاد داریم و محقق می‌شود.

این راوی دفاع مقدس با بیان اینکه جهاد تبیین یعنی حاج قاسم سلیمانی که برکت وجودش ایران را گرفت، افزود: جهاد تبیین نگاه و عنایت شهداست که راهگشای جوانان است. جهاد تبیین یعنی هیئت برکتی که برای امام زمان (عج) یارگیری می‌کند. هر چه خالص‌تر و بی‌ریاتر بهتر مثل کار زرگری که صدا ندارد. دعای کمیل شهید ردانی پور از سر شب تا دو ساعت قبل از نماز صبح بعد هم رزمایش و دو یک ساعت و دو ساعته. مکتب سلیمانی دو تربیت داشت یکی تربیت پدر و مادر و لقمه حلال و دیگری هم تربیت ولایی. این اثر و نظر ولایت در هیئات لازم است اگر نظر کرده حضرت صاحب الزمان شدید هیئت شما موثر می‌شود. امام خمینی می‌فرماید خودتان را بسازید جامعه ساخته می‌شود.

وی مهم‌ترین اصل برای هیات‌ها را خدمت در دستگاه سید الشهدا دانست و با تاکید براینکه باید در این راه به جهاد تبیین بپردازیم و از این مجمع فرهنگی اثربخش صدای خود را به گوش جهان برسانیم، افزود: امروز در جهاد تبیین یعنی یارگیری امام زمان (عج) شروع شده و در مسابقه تقرب به ایشان از هم سبقت بگیرید. این محرم مبنایش یارگیری برای حضرت ولی عصر(عج) باشد. هیئت ما چقدر تربیتی است چقدر سیمش وصل است برای همین ما در هیئات نیاز داریم به سیره شهدا و انس با آنان. چون شهدا رزق معنوی هیئاتی‌ها را جور می‌کنند. اگر همه هیئات با هم باشند و ناخالصی نداشته باشیم حب المال و شهرت زیاد شده شبهات زیاد شده باید توسلات‌تان به ائمه معصومین شبیه شهدا شود تا در راه خالصانه پایدار باشید و ماموریت بگیرید

یکتا عنوان کرد: باید در هیات‌ها بتوانیم از هر قشری، افراد را جذب کنیم و فرزندان‌مان را به شهدا وصل نماییم، این ماموریت مهم ما در هیات هاست.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار