حزب‌الله:

با انقلاب ایران، ترس از حمله صهیونیست‌ها بی‌معنا شد

رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان تأکید کرد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تحولات فکری، روحی و معنوی را به وجود آورد.
کد خبر: ۵۳۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ - 28July 2022

با انقلاب ایران، ترس از حمله صهیونیست‌ها بی‌معنا شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان امروز پنجشنبه (ششم مرداد) اظهار داشت که این جنبش وضعیت ایده‌آلی دارد برای اینکه از حالت فردی به حالت گروهی درآمده است.

السید با بیان اینکه اقدامات حزب الله، گروهی بوده و به همین دلیل در منطقه به الگو بدل شده است، تصریح کرد، رهبران حزب الله برای جانفشانی در خط مقدم قرار دارند و با ایمان، اخلاص، صفا و کرامت، می‌توانند با دشمنان مقابله کنند.

وی ادامه داد: سند حزب الله، مقاومت را از یک اقدام نظامی به یک فهم سیاسی انتقال داد؛ به این معنی که مقاومت، به دور از اهداف سیاسی نیست. تصمیم‌گیری در حزب الله هم، برآیند مشارکت فکری و سیاسی یک مجموعه از نیرو‌های آن است.

پایگاه خبری العهد به نقل از السید گزارش داد، مقاومت از حمله صهیونیست‌ها به لبنان متولد شد؛ صهیونیست‌هایی که قصد داشتند با اقدامات ویرانگر و مجرمانه نظامی خود، اثرات سیاسی در لبنان و منطقه به وجود آورند.

این مقام حزب الله با بیان اینکه پیروزی انقلاب در ایران، تحولات فکری، روحی و معنوی را به وجود آورد، تصریح کرد: انقلاب، مایه امید شد و کاری کرد که ترس از حمله صهیونیستها، معنایی نداشته باشد.

وی رژیم صهیونیستی را چالش بزرگی برای منطقه توصیف و تأکید کرد: جهان امروز شاهد تحولات و تغییرات است. کشور‌های و جوامعی هستند که رشد می‌کنند و برخی دیگر، ضعیف می‌شود. لبنان هم به فضل مقاومت، در زمره کشور‌های مهم است.

السید، مذاکرات بر سر منابع نفتی را برای لبنان، بسیار مهم دانست و گفت: مردم لبنان باید بدانند که فرصت، موجود است و باید بر اساس آن، رفتار کنند؛ زیرا تداوم سیاست تعارف و مدارا با آمریکاییها، راه به جایی نخواهد برد.

این مقام حزب الله در پایان به مسئله حضور این جنبش در سوریه پرداخت و تصریح کرد، پروژه‌ها و اهداف در سوریه روشن بود و حضور حزب الله هم به منطله یک مسئولیت بود؛ زیرا طرح سرنگونی سوریه، یک چالش به شمار می‌رفت.

در همین ارتباط، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان دوشنبه هفته جاری تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران، از محور مقاومت دفاع کرده است و حمایت این کشور از مسئله فلسطین، صرفا به خاطر مسائل عقیدتی است.

نصرالله با بیان اینکه آمریکا در پی جنگ در منطقه نیست، بلکه به دنبال مقابله با روسیه در اوکراین است، تأکید کرد که پایان رژیم موقت صهیونیستی بسیار نزدیک است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها