در مراسم تشییع پیکر حبیب‌الله صادقی مطرح شد؛

اسماعیلی: آثار «حبیب‌الله صادقی» در راستای ترویج انگاره‌های انقلابی بود/ دادمان: راه و مکتب فکری ایشان ادامه خواهد داشت+ فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اولین تابلوهای حبیب‌الله صادقی مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی‌ بود، گفت: آثار فاخر این هنرمند ارزشی در راستای ترویج انگاره‌های انقلابی بود.
کد خبر: ۵۳۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ - 30July 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم تشییع پیکر «حبیب‌الله صادقی» هنرمند فقید و انقلابی صبح امروز شنبه (۸ مرداد) با حضور هنرمندان در مقابل موسسه فرهنگستان هنر برگزار شد.

بهمن نامور مطلق رئیس فرهنگستان هنر در این مراسم اظهار داشت: حبیب‌الله صادقی هنرمند حوزه مقاومت و مردمی بود و این را مضامین آثارش به خوبی نشان می‌دهد.

حبیب همواره به آرمان‌هایش وفادار بود

وی ادامه داد: او به دور از جریان‌های مختلف فعالیت‌های خود را ادامه داد و به آرمانش‌هایش وفادار بود، آرمان‌هایی که وارث مضامین مردمی بود.

نامورمطلق با بیان اینکه حبیب الله صادقی در نقاشی مقاومت بی‌نظیر و اسطوره‌ای ماندگار خواهد بود، گفت: او هنر، دانش، معرفت، سنت و مدرنیته را به هم پیوند ‌زد.

رئیس فرهنگستان هنر گفت: حبیب استادی با اخلاق و هنرمندی خلاق بود و قدر زمان ‌را به خوبی می‌دانست؛ نقاشی حبیب همچون راهش بر روی جوانان باز است.

من جز عشق چیزی از پدرم به یاد ندارم

امیرحسین صادقی فرزند حبیب الله صادقی در این مراسم با بیان اینکه پدرم در زمان حیاتش داری اهداف بلند و وظایف خطیری بود، گفت: هنرمند همچون آینه است و آینه کاری چون روایت درست وقایع ندارد؛ هنرمند روایت‌گر عشق است و من جز عشق چیزی از پدرم به یاد ندارم.

راه و مکتب فکری ایشان ادامه خواهد داشت

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در این مراسم با بیان اینکه آقا حبیب به بهانه رفاقت قدیمی که با پدرم داشت لطف زیادی به من داشتند، گفت: آخرین بار که خدمتشون رسیدم در خصوص اثر صد متری گفتند من می‌دانم این آخرین کار هنری و به نوعی وصیت نامه من‌است و این را چند جای دیگر هم‌گفته بودند.

وی گفت: او با هر اثرش جامعه هنری و عموم مردم ‌را شگفت زده می‌کرد و همانطور که‌ گفته شد این راه و مکتب فکری به همت همه شاگردان و دوستاران ایشان ادامه دار خواهد بود.

آثار حبیب‌الله صادقی راستای ترویج انگارهای انقلابی بود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت ایام ‌محرم و فقدان حبیب‌الله صادقی به جامعه هنری و دانشگاهی کشور با بیان اینکه اولین تابلوهای این هنرمند فقید مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی‌بود، اظهار داشت: آثار فاخر این هنرمند ارزشی در راستای ترویج انگاره‌های انقلابی بود.

وی ادامه داد: اثر هنری آخر ایشان تابلو ۱۰۰ متری بود از تاریخ شکوه ایران تا نماز حضرت آقا بر پیکر شهید سلیمانی که با تلاش شبانه روزی و کار جهادی به تصویر کشیدند.

اسماعیلی با اشاره به دیدار آخرش با حبیب‌الله صادقی گفت: در این دیدار درخصوص استفاده از ظرفیت ایشان در خارج از کشور به تفاهم رسیدیم و فقدان ایشان یک ضربه به هنر انقلاب است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها