الحکیم برای حل تنش در عراق پیشنهاد داد؛

ضرورت گفت‌وگوی چارچوب هماهنگی و جریان صدر

رهبر جریان حکمت ملی عراق از جریان صدر و «الاطار التنسیقی» خواست که مستقیما وارد گفت‌وگوی سازنده شوند.
کد خبر: ۵۳۶۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ - 30July 2022

ضرورت گفت‌وگوی چارچوب هماهنگی و جریان صدربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق بعد از ظهر امروز (شنبه) در واکنش به آشوبگری حامیان جریان صدر در بغداد، تأکید کرد که وضعیت عراق مستلزم حاکم کردن زبان عقل و منطق و گفت‌وگو است.

پایگاه خبری المعلومه به نقل از الحکیم گزارش داد، جریان حکمت ملی صادقانه و با حسن نیت، از جریان صدر و گروه‌های «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) می‌خواهد که مستقیما وارد گفت‌وگو شوند.

وی با بیان اینکه این گفت‌وگو باید بر اساس منافع ملی و حفظ خون مردم عراق باشد، تصریح کرد، در این گفت‌وگو باید مشکلات، منافع و دغدغه‌های مردم عراق مد نظر قرار گیرد.

الحکیم خاطر نشان کرد، در گفت‌وگوی جریان صدر و چارچوب هماهنگی باید هر کدام از طرفین به طرف مقابل اطمینان دهد که قصد ندارد آن را حذف کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق، گفت‌وگو را تنها راه و نزدیکترین و کوتاهترین مسیر برای حل بحران کنونی دانست تا عراق نجات یابد و از لغزش‌هایی که می‌تواند عواقب ناگواری برای این کشور داشته باشد، در امان ماند.

در پی اعتراضات قانون‌شکنانه طرفداران سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی نخست‌وزیری عراق، کمیته شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) بیانیه صادر کرد (جزئیات بیشتر).

در پی تشدید ناآرامی‌ها در بغداد به دلیل اعتراض‌های خیابانی حامیان جریان صدر شماری از معترضان، برای دومین بار طی یک هفته گذشته وارد ساختمان پارلمان عراق شدند.

احزاب سیاسی در عراق امروز منتظر برگزاری جلسه پارلمان برای آغاز روند سیاسی جدید بودند، اما جریان صدر دوباره در اقدامی خلاف قانون، طرفدارانش را به تظاهرات دعوت و فضای بغداد را متشنج و آشوب‌زده کرده است. چهارشنبه پیش نیز، این معترضان حامی صدر، به ساختمان پارلمان حمله کرده بودند و به اموال عمومی آسیب زده بودند.

در ادامه کارشکنی در روند سیاسی عراق، جریان صدر امروز شنبه با لشگرکشی خیابانی، طرفدارانش را در حوالی میدان تحریر و مقابل ورودی «منطقه سبز» بغداد جمع کرده است.

طرفداران جریان صدر از دیروز فراخوان تظاهرات را در فضای مجازی بار‌ها بازنشر کردند تا امروز شنبه مقابل ورودی منطقه سبز برگزار شود. به‌رغم بستن پل‌ها و مسیر‌های منتهی به میدان تحریر و ورودی منطقه سبز در مرکز پایتخت عراق، آشوبگران حامی «سید مقتدی الصدر» امروز (شنبه) تهدید کردند که وارد منطقه «الخضراء» (سبز) خواهند شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها