نماینده مردم در مجلس:

دولت جدید توأم با ارتباط سیاسی، رابطه اقتصادی با کشور‌ها برقرار کند

قادری گفت: در دولت جدید انتظار می‌رود ارتباطات سیاسی با کشور‌ها توأم با ارتباط اقتصادی باشد، در این میان سفرا می‌توانند نقش کلیدی و راهبردی داشته باشند.
کد خبر: ۵۳۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ - 31July 2022

دولت جدید توام با ارتباط سیاسی، رابطه اقتصادی با کشور‌ها برقرار کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به ضرورت توجه سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور به دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی باید فعال‌تر باشد تا به حال تنها از ظرفیت سیاسی کشور‌هایی که با آن‌ها ارتباط داشته ایم استفاده می‌کردیم، به خصوص با کشور‌های لبنان، سوریه و عراق این در حالی است که باید با این کشور‌ها روابط تجاری بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در فضای دیپلماسی اقتصادی نباید به کشور‌های همسایه یا منطقه بسنده کرد می‌توانیم با کشور‌هایی که با ایران تخاصم و دشمنی ندارند روابط اقتصادی برقرار کرد و محصولات ایران را در این کشور‌ها عرضه و در مقابل از ظرفیت دانش تکنولوژی آن‌ها استفاده کرد.

وی با تاکید براینکه باید تعاملات اقتصادی کشور وسیع‌تر و گسترده‌تر شود، بیان کرد: نباید نگاه مان به برجام باشد از این رو لازم است روابط اقتصادی مان را با سایر کشور‌ها افزایش دهیم تا اگر برجام احیا نشد بتوانیم مشکلات کشور را با ارتباط با سایر کشور‌ها رفع کنیم و اگر برجام احیا شد از ظرفیت جدید بهره مند می‌شویم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در دولت جدید انتظار می‌رود ارتباطات سیاسی با کشور‌ها توام با ارتباط اقتصادی باشد، در این میان سفرا می‌توانند نقش کلیدی و راهبردی داشته و باید از ظرفیت آن‌ها برای توسعه روابط اقتصادی استفاده کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار