نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

محرومیت‌زدایی از زمینه‌های جهاد تبیین است

«خاتمی» محرومیت‌زدایی را از زمینه‌های جهاد تبیین برشمرد و گفت: خدمت به مردم یک نوع عبادت است و باید به اولویت‌ها توجه شود.
کد خبر: ۵۳۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸ - 31July 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌‌الله «علی خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در یادواره شهدای جهادگر بسیجی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۳۰۰ سال است که از حادثه عاشورا می‌گذرد، اظهار داشت: هیچ شخصیتی در بین مردم و در دل تاریخ و در بین قهرمانان سربلند تاریخ به اندازه امام حسین (ع) شناخته شده نیست.

وی با بیان اینکه در دو سال شیوع کرونا مراسمات را با محدودیت برگزار کردیم، افزود: امسال با برگزاری عزاداری‌ها شور و شوقی در مساجد و هیئات عزاداری و... برای عزاداری امام حسین به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه باید قدردان کسانی باشیم که این راه به ما نشان داده‌اند، اضافه کرد: معلم، پدر، مادر، واعظ، شاع، مداح و.‌.. ما را با این مکتب امام حسین (ع) آشنا کردند.

خاتمی در ادامه به معنای لغوی جهاد اشاره و بیان کرد: جهاد به معنای جنگ نیست، بلکه به معنای کوشش مستمر برای رسیدن به یک هدف مشترک است. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری عنوان کرد: امروز میدان جنگ ترکیبی است و دیروز میدان جنگ نظامی بوده و دشمن تلاش می کند تلاش  مزاج جامعه را عوض کند. 

وی با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های جهاد تبیین محرومیت‌زدایی است، بیان کرد: جامعه محروم وقتی طعم شیرین عدالت را بچشد به نظام خوش‌بین می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه اگر در مراسمات مذهبی شرکت کنیم، ولی به روستایی که آب آشامیدنی نداشته باشد، بی تفاوت باشیم در اجرای عدالت که هدف انقلاب است قدمی برنداشته‌ایم، گفت: خدمت به مردم یک نوع عبادت است و باید به اولویت‌ها توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به گروه‌های جهادی طلاب که به عنوان امام روستا فعالیت می‌کنند، بیان کرد: کارها و خدمات این افراد قابل تقدیر است؛ چرا که عملاً سبک زندگی اسلامی را در قالب های مختلف ترویج می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار