همزمان با دهه اول ماه محرم؛

کتاب «شرح اسم ماه؛ عاشقانه‌ای با مه‌پاره‌های کربلا» رونمایی می‌شود

همزمان با دهه اول ماه محرم، برنامه «گنجینه کتاب» با معرفی کتاب «شرح اسم ماه؛ عاشقانه‌ای با مه‌پاره‌های کربلا» نوشته حسین سروقامت، ۱۱ مرداد در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ - 01August 2022

کتاب «شرح اسم ماه» در کتابخانه خانواده معرفی می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، همزمان با دهه اول ماه محرم، برنامه «گنجینه کتاب» با معرفی کتاب «شرح اسم ماه؛ عاشقانه‌ای با مه‌پاره‌های کربلا» نوشته حسین سروقامت روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ساعت ۱۰ در کتابخانه خانواده برگزار می‌شود.

کتاب «شرح اسم ماه» در دو جلد تدوین شده؛ جلد اول به شرح حال شانزده تن از شهدای بنی هاشم و دو تن شهدای نماز ظهر عاشورا می‌پردازد و جلد دوم به توصیف همه هفتاد و دو تن شهدای عاشورا شامل سی و شش تن از شهدایی که در حمله اول دشمن به صورت جمعی مظلومانه شهید شدند و سی و شش تن دیگر که در جنگ تن به تن به درجه رفیع شهادت نایل آمدند؛ نویسنده در این کتاب تلاش دارد با استفاده از منابع معتبر روایی و با قلمی ساده، شخصیت‌های حاضر در رکاب امام حسین (ع) را معرفی کند.

در این اثر سرگذشت شهدای کربلا را مورد بررسی قرار داده، اما به شرح حال برخی شهدا به علت نقش تاثیرگذارشان، مبسوط‌تر پرداخته شده است، از جمله این شخصیت‌ها حضرت عباس (ع) است که زندگی او مشتمل بر چهار بخش تبیین شده است و یا حضرت علی اکبر (ع) که حیات او در سه بخش توضیح داده شده است.

کتاب «شرح اسم ماه» در سال ۱۳۹۸ توسط نشر معارف به چاپ رسید و در قالب برنامه «گنجینه کتاب» در دوازدهمین نشست «خانواده با کتاب» با حضور حسین سروقامت (نویسنده) و علی محمدی (مدیر موسسه ادبستان سوادرسانه) معرفی می‌شود.

کتابخانه فرهنگسرای خانواده (زنده‌یاد مهری سویزی) در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۷۰۶۸۶۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها