برگزاری جلسه تخصصی محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان

جلسه تخصصی محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان با حضور سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، «آرش خداداد» مشاور محتوایی موزه های دفاع مقدس و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ - 02August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، جلسه تخصصی محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان با حضور سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، «آرش خداداد» مشاور محتوایی موزه های دفاع مقدس و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرهنگ کاظمی ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: از این زمان به بعد موضوع محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان مورد بحث ما خواهد بود و با توجه به نوع طراحی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، از لحاظ محتوایی می توان به خوبی روی آن کار کنیم. لذا با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان، پژوهشگران و نیروهای مسلح استان می توانیم محتوای غنی و ارزشمندی از نقس استان گلستان در دفاع مقدس را در این مرکز طراحی و پیاده سازی کنیم تا جامعه ایثارگری و عموم مردم و بخصوص جوانان با بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس،  از آن بهره کافی را ببرند.

در ادامه خداداد مشاور محتوایی موزه های دفاع مقدس گفت: هدف از ساخت مرکز فرهنگی این است که محتوای درست و مناسبی به بازدید کننده ارائه شود تا مراجعه کننده پس از خروج از موزه با احساس خستگی از حجم بالای محتوا و یا سادگی بیش از حد مواجه نشود. لذا تلاش ما بر این است که حجم مطالب محتوایی را به سمت مطلوب و تاثیر گذاری برای نمایش ببریم.

وی به تشریح اجمالی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان پرداخت و افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گلستان شامل 5 گالری است که گالری اول آن بخش ورودی و به تاریخ و مشاهیر استان می پردازد.

خداداد گفت: گالری دوم شامل محتوای انقلاب اسلامی و گالری سوم که مهمترین موضوع موزه نیز هست به بحث دفاع مقدس می پردازد.

وی بیان داشت: در گالری چهارم به موضوعات مفهومی استان خواهیم پرداخت و گالری پنجم که خروجی موزه نیز هست به اتفاقات بعد از دفاع مقدس از قبیل جانبازان و آزادگان پرداخته خواهد شد.

در ادامه هر یک از اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان ارائه دادند.

برگزاری جلسه محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها