معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد؛

اختصاص بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان به مصوبات سفرهای استانی

مرتضوی از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل فروش و تهاتر نفت و بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان از محل منابع ماده ۵۶ برای اجرای مصوبات سفرهای استانی خبر داد.
کد خبر: ۵۳۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ - 02August 2022

۳۶ هزار میلیارد تومان به مصوبات سفرهای استانیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید «صولت مرتضوی»، عصر دوشنبه در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور از محل ماده ۵۶ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت)، اظهار داشت: بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان از محل منابع ماده ۵۶ برای مصوبات سفر‌های استانی داریم که با حضور بانک‌های عامل، دستگاه‌های اجرایی و استانداران، جلساتی را درباره هدف پیگیری و پیشرفت ریالی این طرح‌ها برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: در برخی استان‌هایی که سفر‌های رئیس جمهور ابتدا به آنجا صورت گرفت، کار‌ها بر اساس روال در حال انجام است. برخی استان‌ها در حال طی فرایند‌های خود هستند و کار‌های برخی از استان‌ها هم در دست اقدام است که امیدواریم این منابع هم تأمین شود.

مرتضوی همچنین در حاشیه نشست تعیین و تکلیف نحوه تعیین و پرداخت اعتبار طرح‌های مصوب سفر‌های استانی از محل فروش و تهاتر نفت گفت: سازمان برنامه و بودجه برای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، منابعی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تخصیص داده است که به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: در سفر‌های استانی، برای اجرای طرح‌های مصوب از چند محل تأمین منابع پیش‌بینی شده است که بخشی از طرح‌های تهاتری از محل منابع مختلف مانند تهاتر املاک و سایر تهاتر‌ها با استانداران، دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز با تصمیمات این جلسه، گام به گام اجرایی و تأمین خواهد شد.

مرتضوی اظهار کرد: برای مصارف کشور، منابعی پیش‌بینی شده است که اساساً در سه ماهه اول سال ۱۰۰ درصد منابع تأمین نمی‌شود، زیرا عمده منابع کشور جاری هستند که شامل حقوق، مزایا، یارانه‌ها و کمک‌های معیشتی می‌شود.

رئیس دولت سیزدهم و هیئت همراه در سی اُمین سفر استانی، پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ به استان همدان سفر کردند و در جلسه شورای اداری این استان تکمیل ۱۷۹ طرح اولویت‌دار را به تصویب رساندند.

رئیسی، جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰، یک روز پس از نخستین جلسه هیئت دولت سیزدهم، نخستین سفر استانی را از خوزستان آغاز کرد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار