مراسم وداع راویان دفاع مقدس با پیکر مطهر سردار شهید «کابلی»

مراسم وداع راویان دفاع مقدس با پیکر مطهر سردار شهید «رحیم کابلی» ظهر چهارشنبه در جوار یادمان هشت شهید گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲ - 02August 2022

مراسم وداع راویان دفاع مقدس با پیکر مطهر سردار شهید «کابلی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، مراسم وداع راویان دفاع مقدس ظهر چهارشنبه دوازدهم مرداد با پیکر مطهر سردار شهید «رحیم کابلی» در جوار یادمان هشت شهید گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برگزار می‌شود.

پیکر مطهر شهید «کابلی» عصر امروز همراه با پیکر شهیدان «عبدالله اسکندی»، «محمدامین کریمیان» و «مصطفی تاش موسی» وارد استان مازندران شد و در شهرستان گلوگاه مورد استقبال مردم عاشورایی قرار گرفت.

مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع حرم شامگاه شنبه ۱۵ مرداد همزمان با شب تاسوعای حسینی در بهشهر برگزار می‌شود و مراسم تشییع پیکر پاک این شهید یکشنبه ۱۶ مرداد و همزمان با تاسوعای حسینی در بهشهر برگزار می‌شود.

«رحیم کابلی» متولد سال ۱۳۴۲ در شهرستان بهشهر، از جوانان انقلابی بود که در سال‌های دفاع مقدس اوج جوانی‌اش را در جبهه نبرد حق علیه باطل گذراند. پس از پایان جنگ خدمتش را در نهاد انقلابی سپاه ادامه داد و در همین ارگان بازنشسته شد، شروع جنگ در سوریه همزمان شد با دوران بازنشستگی او اما این موضوع دلیلی نشد تا شهید کابلی لباس رزم را از تن در بیاورد و خود را به معرکه جنگ با تروریست‌ها رساند. وی به همراه تعدادی از همرزمان خود در اردیبهشت ۹۵ پس از یک درگیری سخت و نابرابر در خان‌طومان سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم پس از ۶ سال تفحص و به همراه شهیدان «عبدالله اسکندی»، «عباس آسمیه»، «محمدامین کریمیان» و «مصطفی تاش موسی» به وطن بازگشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار