مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دفاع مقدس جلوه‌ای دیگر از پیروزی خون بر شمشیر است

«واحد» گفت: دفاع مقدس در امتداد قیام عاشورا و جلوه‌ای دیگر از پیروزی خون بر شمشیر است
کد خبر: ۵۳۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۸ - 07August 2022

دفاع مقدس جلوه‌ای دیگر از پیروزی خون بر شمشیر است«علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به مناسبت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: نهضت عاشورا در روز دهم محرم سال 61 هجری محصور نشد و به برکت خون سیدالشهدا (ع) در طول تاریخ سر منشأ تحولات بزرگی بوده که همه آنها خیزش ملت‌های مظلوم و ستم دیده علیه طاغوت‌‎های مستکبر بوده است.

واحد افزود: قیام عاشورا علاوه بر اینکه در تاریخ ایران اسلامی و منطقه تأثیرگذار بوده، بلکه در سراسر دنیا سرمشق آزادگان و آزادی خواهان بوده و از هندوستان تا آفریقا، مردم تحت ستم از هر زبان و دین و آئینی به قیام امام حسین (ع) اقتدا کرده‌اند.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری مرجعیت دینی حضرت امام خمینی (ره) به تأسی از انقلاب عاشورا به پیروزی رسید و به جهت موفقیت در تحول و توسعه و پیشرفت تبدیل به نمونه ای موفق برای تغییرات حاکمیتی و تحول سیاسی شد.

واحد اظهار داشت: وقتی یزیدیان زمان از صدور انقلاب اسلامی در منطقه و جهان به شدت وحشت داشتند به فکر از بین بردن یا محدود کردن و تضعیف انقلاب اسلامی افتادند و جنگ تحمیلی هشت ساله را بر ملت بزرگ ایران تحمیل کردند.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اردبیل عنوان کرد: دفاع مقدس در امتداد قیام عاشورا و جلوه ای دیگر از پیروزی خون بر شمشیر است و تبدیل به نمونه بارز دیگری از جاری و ساری بودن عاشورا در تاریخ بشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار