پس از گذشت ۳۴ سال صورت گرفت؛

شناسایی شهید گمنام تدفین شده در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران

سردار مرادحاجتی گفت: شهید «پرویز پوردل»، با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد و حالا پس از گذشت ۳۴ سال از زمان شهادت، هویت پیکر مطهر این شهید والامقام از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.
کد خبر: ۵۳۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸ - 04August 2022

شناسایی شهید گمنام تدفین شده در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان امروز پس از ادای احترام به شهدای گمنام شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران و در دیدار با «علی محمدی» مدیرعامل شرکت، از شناسایی پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام آرمیده در این شرکت از طریق آزمایش ژنتیک DNA خبر داد.

وی افزود: این شهید والامقام همراه با یک شهید دیگر به‌عنوان شهید گمنام دفاع مقدس در سال ۱۳۹۹ با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی و جمعی از کارکنان شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز تشییع شد.

سردار مرادحاجتی گفت: پس از برگزاری آئین تشییع، پیکر این شهید والامقام در یادمان شهدای شرکت آرام گرفت و زیارتگاه عاشقان و کارگران زحمتکش این مجموعه شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: به لطف خدا و پس از ۲ سال از زمان تشییع، پیکر یکی از شهدای گمنام آرمیده در این مکان صنعتی شناسایی شد و محرز شد که شهید «پرویز پوردل» نام دارد و از شهدای دفاع مقدس استان تهران است.

وی بیان داشت: شهید پوردل ساکن اسلامشهر استان تهران و از نیروهای ژاندارمری سابق بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس به سربازی اعزام شد و در دوران خدمت همراه با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه رفت. شهید پوردل در روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در منطقه باقی ماند و جاویدالاثر شد.

سردار مرادحاجتی گفت: پس از چندین سال غم فراق و غربت، پیکر مطهر شهید «پرویز پوردل»، با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد و به‌عنوان شهید گمنام در اهواز آرام گرفت. حالا پس از گذشت ۳۴ سال از زمان شهادت، هویت پیکر مطهر این شهید والامقام از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خبر داد: مراسم حضور خانواده این شهید در اهواز و چگونگی آئین ادای احترام به این شهید عزیز متعاقبا از طریق خبرگزاری دفاع مقدس و دیگر رسانه های رسمی اعلام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار