سخنگوی فراجا:

آمادگی پلیس برای صدور روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه/ ۳۰ هزار نیروی پلیس به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند

سردار حاجیان با اعلام آمادگی برای صدور روزانه ۱۰۰ هزار قطعه گذرنانه گفت: پیش‌بینی شده ۳۰ هزار نیرو از فرماندهی انتظامی سراسر کشور در اربعین به زائرین خدمات‌رسانی کنند.
کد خبر: ۵۳۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱ - 04August 2022

نهضت عاشورا نهضتی جهانی و ظلم‌ستیز است/ حضور پلیس‌یار در تمامی هئیت‌هابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور صبح امروز (پنجشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نهصت عاشورا و قیام امام حسین (ع) علل و عوامل زیادی دارد که در احادیث به ان پرداخته شده است، اظهار داشت: یکی از علل مهم قیام امام حسین (ع) زنده نگهداشتن اسلام و وحدت امت اسلامی بود.

وی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) مسیر کمال، ایثار و ازخودگذشتگی را به ما می‌آموزد؛ نهضت عاشورا یک نهضت جهانی و ظلم ستیزی است که امروز باید راه امام حسین (ع) تبیین و روشنگری شود.

سخنگوی فراجا با اشاره به برگزاری جلسات با هیات کشور گفت: پلیس‌یار محرم در تمامی هیات‌ها راه‌اندازی شده است و تاکنون هیچگونه مسئله امنیتی نداشتیم.

وی در ادامه با اشاره به کشفیات فرآورده‌های نفتی گفت: با کار‌های اطلاعاتی توسط نیرو‌های فراجا یک باند سازمان یافته مشتقات نفتی کشف و منهدم شد؛ ۱۴ شرکت سوری در این خصوص فعالیت می‌کردند که هیچگونه وجود خارجی نداشتند.

سردار حاجیان افزود: این ۱۴ شرکت سوری در دو سال گذشته غیرقانونی فعالیت می‌:ردند که در ایت ارتباط ۱۵ نفر دستگیر و بیش از ۴۰ میلیون لیتر مشتقات نفتی از این باند کشف شد.

وی افرود: ۱۰ تیم عملیاتی در طول یک سال گذشته این باند را تحت نظر داشت و اعضای این باند را در پنج استان دستگیر کرد.

سخنگوی فراجا در خصوص زیارت اربعین گفت: پلیس آمادگی کامل برای اجرای این ماموریت را دارد و در حوزه ارائه خدمات گذرنامه‌ای، کنترل مرز و تسهیل در تردد به زائرین خدمات‌رسانی خواهد کرد.

سردار حاجیان اضافه کرد: پیش‌بینی شده ۳۰ هزار نیرو از فرماندهی انتظامی سراسر کشور در اربعین به زائرین خدمات‌رسانی کنند؛ همچنین سه هزار واحد گشتی در سراسر کشور به خصوص در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و سیستان و بلوچستان به زائرین خدمات‌رسانی خواهند کرد.

سخنگوی فراجا اضافه کرد: در اربعین امسال نیز بانوان پلیس در مرز برای کمک و ارائه خدمات به بانوان حضور پیدا خواهند کرد.

سردار حاجیان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۴۸ گذرگاه در مرز‌ها فعال است، گفت: امروز آماده هستیم روزانه ۱۰۰ هزار قطعه گذرنانه صادر کنیم؛ همچنین این آمادگی را داریم با همکاری وزارت کشور روزانه ۱۰ هزار برگ گذر موقت صادر کنیم.

سخنگوی فراجا اظهار کرد: در چهار ماه اول امسال ۲۰ هزار دستگاه خودرو به سرقت رفته که پلیس توانسته ۹۱ درصد از این سرقت‌ها را کشف کند؛ همچنین بررسی‌های آماری نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد خودرو‌های سرقت شده ساخت داخل هستند.

سردار حاجیان با بیان اینکه خلا قانونی یکی از علل این سرقت‌هاست، گفت: امروز ما باید به سمت ارتقاء بازدارندگی قانونی در بحث پیشگیری از جرائم برویم.

وی ادامه داد: با افزایش قیمت قطعات خودرو، سارقین به این سمت گرایش پیدا کرده‌اند لذا باید مراکز اسقاط خودرو، تعمیرگاه‌های خودرو و سازمان حمل و نقل دارای یک سیستم جامع و کامل باشند تا بتوان با سارقین برخورد کرد.

سخنگوی فراجا افزود: باید به گونه‌ای باشد که هیچ تعمیرگاهی حق نصب لوازم دست دوم نداشته باشد مگر اینکه احراز صورت گیرد و اگر این کار را انجام نداد، مشارکت در جرم محسوب شود.

وی گفت: در کشور‌های دیگر اگر خودرویی تصادف کند و دچار مشکل شود هیچ تعمیرگاهی حق تعمیر آن را ندارد مگر اینکه از طرف پلیس تاییدیه داشته باشد.

سردار حاجیان با بیان اینکه قطعات تولیدی باید دارای نشان باشند، تاکید کرد: باید بانک اطلاعاتی درباره قطعات وجود داشته باشد و این بانک در اختیار پلیس قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور ۹ هزار و ۴۲۵ نفر از نیرو‌های پلیس که در یگان‌های ویژه آموزش‌های تخصصی دیده‌اند، برای کمک به مردم در سیلاب‌های اخیر خاطرنشان کرد: هزار و ۳۷۱ خودرو گشتی در مناطق سیل‌زده برای برقراری امنیت حضور دارند که به این واسطه ۶۴۱ عملیات توسط پلیس انجام شد و بیش از سه هزار نفر از مردم به مناطق امن منتقل شدند.

سردار حاجیان افزود: از ابتدای سال تا کنون در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و همچین کالا‌های احتکاری پلیس امنیت اقتصادی موفق شد بیش از ۳۹ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کند.

وی با اشاره یه اقدامات پلیس فتا گفت: میزان کشف در حوزه جرائم فضای مجازی ۹۴ درصد است.

سردار حاجیان اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۶ پزشک قلابی که در حوزه فصای مجازی تبلیغ عمل زیبایی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

سخنگوی فراجا درباره پیامک‌های حاوی لینک با موضوع برنده شدن در مسابقه یا ... گفت: هر گونه پیامک که با سرشناسه شخصی ارسال می‌شود برای کلاهبرداری است.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها