بیانیه حزب‌الله لبنان در سالروز انفجار بندر بیروت:

واقعه انفجار بندر بیروت شفاف و عادلانه بررسی شود

حزب‌الله در دومین سالروز انفجار بندر بیروت خواستار تحقیق شفاف و عادلانه به دور از بهره‌برداری سیاسی شد.
کد خبر: ۵۳۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ - 04August 2022

بیانیه حزب‌الله در سالروز انفجار بندر بیروتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حزب‌الله لبنان امروز (پنج‌شنبه/ چهارم آگوست) در دومین سالروز انجار بندر بیروت بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه به خانواده‌های قربانیان اعم از مسلمان و غیرمسلمان تسلیت گفته شده و آمده است: در طول دو سال گذشته شاهد موجی گسترده از حملات رسانه‌ای و سیاسی که شامل اتهامات باطل و ساختگی نیز بود و همچنین شاهد تحریک‌ آفرینی‌های بسیار که منجر به تنش خطرناک داخلی شد و نزدیک بود امنیت و ثبات کشور را بر باد دهد، بودیم؛ خصوصا پس از اتفاقات در منطقه «الطیونه» که منجر به شهادت مظلومانه چند نفر شد اگر تمایل زیاد ما به خفه کردن فتنه در نطفه و بستن مسیر به روی کسانی که دنبال جنگ داخلی هستند، نبود.

حزب‌الله افزود: امروز نیز بر موضع ثابت خود در این مسأله که از ابتدا اعلام کردیم یعنی تحقیق شفاف و عادلانه بر اساس اصول قانونی و رعایت موازین به دور از بهره‌برداری سیاسی، تحریک فرقه‌ای و اقدامات پوپولیستی تأکید می‌کنیم و معتقدیم که تنها عدالت می‌تواند انصاف را محقق، جان‌ها را آرام و جراحت‌ها را درمان و ثبات داخلی را محقق کند و همه ما را به گفت‌وگوی آرام و کار مشترک برای عبور از بحران خطرناک فعلی در لبنان سوق دهد.

انفجار بندر بیروت در چهارم آگوست ۲۰۲۰، ۲۱۴ کشته و بیش از شش هزار و ۵۰۰ زخمی و میلیارد‌ها دلار خسارت بر جا گذاشت و بندر بیروت را به بندری جنگ‌زده تبدیل کرد.

سال گذشته، حزب‌الله از «فارِس سعید» نماینده پیشین پارلمان لبنان و نیز حزب «القوات اللبنانیه» (وابسته به سمیر جعجع) به دلیل اتهام‌ زنی به حزب‌الله مبنی بر دست داشتن در انفجار بندر بیروت شکایت کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها