مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ولایتمداری در رأس زندگی شهدای مدافع حرم قرار دارد

سردار «ملکی» گفت: زندگی شهدای مدافع حرم کتابی است پرآموزه که ولایتمداری در رأس و محور آن قرار دارد.
کد خبر: ۵۳۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ - 04August 2022

ولایتمداری در رأس زندگی شهدای مدافع حرم قرار داردسردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با اشاره به بازگشت پیکر‌های مطهر شهدای مدافع حرم «رحیم کابلی»، «مصطفی تاش موسی» و «محمدامین کریمیان»، به میزبانی استان مازندران از پیکر این شهیدان اشاره کرد و اظهار داشت: شهدای مدافع حرم در مکتب حسین (ع) درس آزادگی آموختند و راه شهدای دفاع مقدس را ادامه دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران افزود: شهدای مدافع حرم در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دفاع از حرم آل‌الله در سوریه حاضر شدند و در جبهه مقاومت در مقابل تکفیری‌ها ایستادند و به شهادت رسیدند.

سردار ملکی با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۴ شهید مدافع حرم استان مازندران، گفت: زندگی شهدای مدافع حرم کتابی است پر از آموزه‌های دینی که ولایتمداری در رأس و محور آن قرار دارد.

وی به خاطراتی از سردار شهید کابلی اشاره کرد و ادامه داد: این شهید عزیز به‌همراه شهید «محمد بلباسی» برای احیای منطقه عملیاتی هفت‌تپه تلاش کرده و از اقدامات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس ابراز خرسندی می‌کرد و بر ضرورت تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران نیز تأکید داشت.

سردار ملکی با بیان اینکه شهید کابلی بعد از دفاع مقدس، برای ترویج و تبیین فرهنگ جهاد و شهادت به‌عنوان راوی در اردو‌های راهیان‌نور حضور می‌یافت، اضافه کرد: این شهید مدافع حرم ذوب در ولایت بود و در حالی‌که سال‌ها به دنبال شهادت می‌گشت، به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه قریب به ۱۳ سال از آغاز ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران می‌گذرد، گفت: برای تکمیل این پروژه نیازمند همت مسئولین هستیم.

سردار ملکی با بیان اینکه شرمنده شهدا و استقامت مادران، همسران و دختران شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد که شماری از آن‌ها سرداران و نقش‌آفرینان دفاع مقدس بودند؛ بنابراین تبیین ایثار شهدای استان مازندران ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار