رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

تهران مراکز خطرپذیر متعددی دارد

سردار جلالی گفت: در شهر تهران مراکز خطرپذیر متعددی وجود دارد و هر کدام از آن‌ها می‌توانند در هنگام حوادث خطرآفرین باشند.
کد خبر: ۵۳۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ - 04August 2022

تهران مراکز خطر پذیر متعددی داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل در جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه تلاش کردیم تا برنامه‌های هم افزایی را ایجاد کنیم، اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل باید ابتدا در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دنیا شاهد ایجاد رشته‌های پدافند غیرعامل هستیم گفت: به دنبال این هستیم تا این رشته‌ها را در داخل نیز ایجاد کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: تهران محور کانونی دارد و در برابر تهدیدات آسیب پذیری دارد و در مجموعه شهرداری فناوری‌های نوین خود را نشان می‌دهد و همین موضوع نیازمند رویکرد نوین است.

سردار جلالی ادامه داد: رویکرد‌های سنتی پدافند غیرعامل دیگر در شهر اثرگذار نیست و بر همین اساس سند پدافند غیرعامل شهری ایجاد شده است.

وی گفت: مراکز خطر پذیر متعددی در شهر وجود دارد که ممکن است منجر به خطر شود در حال حاضر پروتکل‌های بهداشتی هسته‌ای در بیمارستان‌ها رعایت نمی‌شود و عدم رعایت این موضوع می‌تواند خطرآفرین باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه برنامه‌های پدافند غیرعامل در دو محور قرار می‌گیرد گفت: برخی از برنامه‌ها عملیاتی و برخی اقدامات پیش از حادثه هستند.

سردار جلالی تصریح کرد: در حوزه سازه‌های مسکونی و شهری نیز خطر‌هایی وجود دارد تمامی کشور‌ها به سمت ساخت سازه‌هایی رفته اند که در مقابل حادثه مقاوم هستند و ما نیز باید بر همین اساس کار کنیم.

وی گفت: ما باید تمامی مراکز پرخطر را شناسایی کنیم و مطالعات باید تبدیل به برنامه‌ای اجرایی شود و مدیریت شهری باید این توانایی را داشته باشد تا در بوستان‌ها، روستا‌های اطراف فضای مناسب برای انتقال و اسکان اضطراری شهروندان را ایجاد کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها