دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس استان تهران عنوان کرد؛

میدان‌داری جوانان در عرصه شعر دفاع مقدس

سعیدی‌راد گفت: امروز شاعران جوان ما با این که جنگ را درک نکردند، در حوزه شعر دفاع مقدس میدان داری می‌کنند و حتی بانوان جوان ما در این بین ‌سهم بیشتری را دارند.
کد خبر: ۵۳۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳ - 04August 2022

میدان داری جوانان در عرصه شعر دفاع مقدسبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در راستای بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس، شب شعر عاشورایی با حضور «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه، سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس، «محمدمهدی عبداللهی» دبیر اجرایی جشنواره شعر دفاع مقدس استان تهران، «عبدالرحیم سعیدی راد» دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس استان تهران، شاعران و فرهیختگان شعر و ادب آیینی در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم معنوی شاعران مطرح آیینی کشور، حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی، مصطفی محدثی خراسانی، محمود اکرامی‌فر، علی محمد مؤدب، علی داوودی، رضا اسماعیلی، محمدمهدی عبداللهی، عبدالرحیم سعیدی راد، سیده فاطمه موسوی، فاطمه نانی‌زاد و کوثر دانش به شعرخوانی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداختند.

در ادامه حضور مداح آل الله حاج محسن طاهری بر عطر و بوی حسینی مراسم شعر آیینی افزود و این پیرغلام اهل بیت با نوای گرم خود حاضرین در جلسه را به فیض اکمل رساند.

در حاشیه این مراسم، «عبدالرحیم سعیدی راد» دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس استان تهران اظهار داشت: شعر دفاع مقدس با آغاز جنگ تحمیلی وارد عرصه ادبیات معاصر ما شد و در روز ۵ مهر سال ۵۹ اولین شعر مکتوب دفاع مقدس در روزنامه جمهوری اسلامی به چاپ رسید.

سعیدی راد افزود: شعر دفاع مقدس در همه لحظات و ادوار جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان دفاع مقدس حضور پررنگی داشت؛ در زمان اعزام نیرو، عملیات ها، تشییع شهدا، جبهه‌های نبرد و ... در همه این لحظات این شعر دفاع مقدس بود که به رزمندگان نیرو می‌داد و در تقویت روحیه ایثار و حماسه و جهاد در بین رزمندگان دلیر اسلام نقش موثر و بسزایی داشت.

وی در ادامه با بیان این مطلب که شعر دفاع مقدس با پایان جنگ تحمیلی از صحنه خارج نشده و همچنان در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور فعالی دارد گفت: امروز شاعران جوان ما با این که جنگ را درک نکردند، در حوزه شعر دفاع مقدس میدان داری می‌کنند و حتی بانوان جوان ما در این بین سهم بیشتری را دارند.

دبیر علمی جشنواره شعر دفاع مقدس استان تهران در پایان گفت: انتقال مفاهیم ایثار، جوانمردی، فداکاری و حماسه از وظایف اصلی شعر دفاع مقدس است و اگر این کار به درستی صورت بگیرد، نقش موثری در ایجاد هویت انقلابی و حسینی در بین نسل جوان جامعه ما خواهد داشت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار