در واکنش به پیشنهاد رهبر جریان صدر عنوان شد؛

استقبال چارچوب هماهنگی شیعی از برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق

چارچوب هماهنگی شیعی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از پیشنهاد مقتدی صدر در زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق حمایت می‌کند.
کد خبر: ۵۳۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ - 05August 2022

استقبال چارچوب هماهنگی شیعی از برگزاری انتخابات زودهنگام در عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، چارچوب هماهنگی شیعی شامگاه گذشته (پنج‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از پیشنهاد «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق حمایت می‌کند.

در متن این بیانیه آمده است: ما از هر پیشنهاد مبتنی بر قانون اساسی عراق در راستای حل بحران سیاسی و تحقق مطالبات ملت از جمله برگزاری انتخابات زودهنگام در صورت تحقق اجماع ملی و فراهم آوردن امنیت برای اجرای آن حمایت می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: پیش از همه این اقدامات باید همه عراقی‌ها به نهاد‌های شکل گرفته بر اساس قانون اساسی عراق احترام گذاشته و فعالیت آن‌ها را مختل نکنند، ما همواره زیر سقف قانون اساسی و منافع ملت عراق عمل خواهیم کرد.

گفتنی است پیش از این نیز «هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح عراق از اعضای چارچوب هماهنگی شیعی از برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق استقبال کرده بود.

در تحولی دیگر، حشدالشعبی عراق به پیام مقتدی صدر در حمایت از این گروه واکنش نشان داد. مقتدی صدر پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای گفته بود که از مجاهدت‌های حشدالشعبی آگاه است و مجاهدان آن به آرا و عقاید خاندان صدر نزدیک‌تر از دیگران هستند.

حشدالشعبی در بیانیه‌ای در واکنش به این اظهارات تصریح کرد که موضع مقتدی صدر را در خطاب به مجاهدان حشدالشعبی می‌ستاید و حشدالشعبی به سران، آحاد ملت عراق و مرجعیت دینی تعهد دارد که ملتزم به شاخص‌های ملی در خدمت عراق عزیز باشد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار