نماینده ولی فقیه در مازندران:

امروز مردم ایران از آموزه‌های دین و بصیرت بهره‌مند هستند

آیت‌الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه امروز عامه مردم از آموزه‌های دین و بصیرت بهره‌مند هستند، گفت: اگر چند خواص بلغزند عامه مردم از مسیر جدا نمی‌شوند همچنانکه چهل سال در مسیر انقلاب ماندند.
کد خبر: ۵۳۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ - 05August 2022

امروز مردم ایران از آموزه‌های دین و بصیرت بهره‌مند هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تاکید و توصیه بر تقوای الهی اظهار داشت: امام حسین (ع) در روز عاشورا مکرر مردم را به تقوای الهی تاکید کرده‌اند.

محمدی لائینی افزود: یکی از مهمترین درس‌ها و دستاوردهای بزرگ عاشورا و کربلا درس تقوا بوده است و همه کسانی که دچار این گناه عظیم شده‌اند بی‌تقوا و بی‌ایمان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نماز اول وقت، اهمیت نماز شب، نافله و مستحبی، تلاوت قرآن کریم از پیام‌های عاشورا محسوب می‌شود، فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و از هیئات عزاداری در سطح استان تشکر کرد.

آیت‌الله محمدی لائینی با تقدیر از برگزارکنندگان همایش شیرخوارگان حسینی در سطح استان، افزود: همچنین از برنامه‌های خوبی که برگزار شده است، و از دسته روی کانون خادمیاران رضوی، برپایی موکب‌ها در استان تقدیر و تشکر می‌کنم.

برگزاری مراسم وداع با شهدای مدافع حرم در ساری

امام جمعه ساری با اشار ه به اینکه امشب مراسم وداع با سه شهید مدافع حرم و خان‌طومان در بوستان ولایت برگزار می‌شود، خواستار حضور پرشور مردم در این مراسم برای تجلیل از شهیدان و گرامیداشت ایام شد.

آیت‌الله محمدی لائینی همچنین به خسارت‌های ناشی از سیلاب در چندین استان و بویژه در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: این خسارت‌ها در مرزن آباد سخت و شدید بود و بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است که تخریب راه‌ها و جاده‌های روستایی و مسکن و جان باختن تعدادی از افراد از جمله آن بوده است.

وی خواستار تسریع در خدمات رسانی و برقراری آب و برق مناطق سیل زده شد و بیان داشت: خوشبختانه مسئولان استان از جمله استاندار از منطقه بازدید میدانی داشتند و نسبت به بسیج مسئولین اقدام کرده‌اند اما لازم است مسائل سیلزدگان به صورت ویژه پیگیری شود.

امام جمعه ساری خواستار انعکاس درست و بیشتر مسائل و مشکلات سیلزدگان در مناطق مرزن آباد چالوس شد و تصریح کرد: امیدواریم نسبت به جبران خسارت‌ها شتاب بیشتری صورت گیرد.

آیت‌الله محمدی لائینی همچنین با اشاره به عبرت‌ها، پیام‌ها و درس‌های عاشورا، به نقش خواص در این حادثه واقع شده پرداخت و خاطرنشان کرد: برخی خواص آلوده و بی‌بصیرت در ایجاد انحراف نقش داشتند و به وظیفه خود به درستی عمل نکردند.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه برخی خواص در عاشورا و کربلا یا امام کشی کردند و یا از حمایت امام کوتاهی و سرباز زدند، گفت: عامه مردم از حمایت امام عقب نشینی کردند و در مقابلش قرار گرفتند و آنها خواص بودند که در مسیر دنیا آلوده و بی‌بصیرت بوده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی نیز از برخی خواص بی‌بصیرت که سر سفره بیگانگان نشستند، ضربه خورده است، اظهار داشت: اینها در لباس نفوذی، جاسوس و عامل دشمنان تیشه به ریشه انقلاب می‌زنند. 

عامه مردم ایران از بصیرت بالایی برخوردار هستند

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه عامه مردم ایران از بصیرت بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: امروز عامه مردم از آموزه‌های دین و بصیرت بهره‌مند هستند و اگر چند خواص بلغزند عامه مردم مسیر خود را بلد هستند و از مسیر جدا نمی‌شوند همچنانکه چهل سال در مسیر انقلاب ماندند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه ملت ایران راه شهدا را ادامه خواهد داد، بیان داشت: هر کس در ادارات و نهادها و مسئولان کم کاری کنند و به مردم اذیت و آزار برسانند و ترک فعل و سوءاستفاده و رانت و اختلاس داشته باشند همدست یزید و شریک شمر هستند.

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: آنهایی که درست عمل می‌کنند در راستای امام حسین حرکت می‌کنند و آنانی که بی‌تعهد هستند و سوءاستفاده می‌کنند بدانند آه ملت و یتیمان شهدا و انقلاب دامن آنها را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار