امام جمعه کرمان:

ملت امام حسین (ع) مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی تسلیم نمی‌شود

«علیدادی سلیمانی» گفت: ملت امام حسی ن(ع) مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا، غرب و استکبار جهانی تسلیم نشده و با قدرت و قاطعیت مقابل آن می‌ایستد.
کد خبر: ۵۳۷۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ - 05August 2022

ملت امام حسین(ع) مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی تسلیم نمی‌شود

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» ظهر امروز در ایراد خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی (ع) فرمودند «دستورات خداوند را اطاعت کرده و معصیت خدا را نکنید.» خط مستقیم تقوای الهی همین است؛ اینکه زندگی بی‌گناه و یا کم گناه و اطاعت از خداوند داشته باشیم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان با بیان اینکه قدرت سیاسی در پوشش دولت‌ها و حکومت‌ها یک ابزار است و بستگی به اینکه این ابزار در اختیار کدام تفکر قرار گیرد، با این دو طرز تفکر مواجه هستیم ادامه داد: اگر این قدرت در اختیار تفکرات شیطانی قرار گیرد، حاکمان این تفکر ظالمان دوران خود بوده و این حکومت ابزاری در اختیار انحراف و فاصله گرفتن از هدایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر همین ابزار در اختیار مردان اللهی قرار گیرد، باعث رشد و پیشرفت حکومت و قرار گرفتن در مسیر الهی خواهد شد، افزود: تعامل در دوران و عصر‌های متفاوت می‌تواند ما را در جریان کربلا و عاشورا با این دو طرز فکر بهتر آشنا کند. برای اینکه واقعه عاشورا را بهتر درک کنیم باید اتفاقات و وقایع صدر اسلام تا وقوع واقعه عاشورا به درستی تحلیل کنیم تا ریشه‌های اتفاقی که در کربلا افتاد را درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جوامع بشری با سه خط افراطی، بی‌تفاوت و تماشاچی و خط مردان حق طلب و مردان الهی مواجه هستیم، گفت: دو خط افراطی و تماشاچی، دو خطی هستند که در تاریخ بسیار به هم نزدیک بوده‌اند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر کرمان با تسلیت شهادت سرلشکر خلبان بابایی و شهادت محمود صارمی اظهار داشت: روز خبرنگار را در پیش داریم و این روز را به خبرنگاران فداکار و وظیفه شناس که تمام تلاش خود را برای انعکاس واقعیات و دفاع از دستاوردهای نظام به‌کار می‌گیرند، تبریک می‌گویم.

وی با تجلیل از آزادگان و مفقودان و بزرگداشت شهدای مدافع حرم بیان کرد: بزرگداشت شهدای مدافع حرم آن هم در ماه محرم، ماهی که اوج دفاع از حرم است اهمیت ویژه‌ای دارد.

علیدادی سلیمانی با تقدیر از زحمات مسئولان کشوری و استانی در کمک رسانی به سیل زدگان و تلاش برای کاهش خسارات، گفت: در این مسئله باید دو مسئله مهم را مدنظر قرار دهیم، اول اینکه هر چه سریع‌تر خسارات سیل جبران شده و دوم مسئله پیشگیری است تا در سیل‌های آینده دچار این مشکلات نشویم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی بیان کرد: تاسوعای حسینی یکی از روز‌های بسیار حساس تاریخ اسلام است که به  حضرت ابوالفضل (ع) اختصاص دارد. حضرت ابوالفضل (ع) کانون قوت قلب اردوگاه حسین (ع) است که در صحرای کربلا اوج فداکاری و ایثار را برای دفاع از حریم اهل بیت (ع)، دفاع از اسلام، ولایت و امام زمانش و رساندن آب به تشنگان به نمایش گذاشت و جان خود را فدا کرد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در برابر فداکاری‌ها، عبرت‌های روز عاشورا قرار دارد، گفت: لشکر عبیدالله توانست بر ذهن و افکار عمومی مردم مسلط شده و افکار عمومی را دچار انحراف، تردید و شک کند.

وی با اشاره به اینکه شایعه پراکنی و تولید ترس به اندازه‌ای بود که قصر ابن زیاد از محاصره خارج شد و سپاه اسلام که در یک قدمی پیروزی قرار گرفته بود صحنه را ترک کرد، ادامه داد: از سوی دیگر خواص مردود کمک کردند که افکار عمومی به سمت اردوگاه مقابل امام حسین (ع) حرکت کند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در کربلا دو عبرت تاریخی اتفاق افتاد که برای همیشه سیاهی را در تاریخی اسلام به جا گذاشت، افزود: یکی از این عبرت‌ها شناخت نادرست از امام و امامت بود و عبرت دوم ناتوانایی توده‌های مردم و خواص در برابر هجمه‌های تبلیغاتی است.

وی با اشاره به اینکه جامعه آن روز یا هوادار اردوگاه ابن زیاد شد و یا تماشاچی و مردد باقی‌ماند گفت: یاران امام حسین عده کمی هستند که یا به شهادت رسیده یا در کاروان اسرا عاشورا بودند و یا تعداد کمی که در کربلا نیستند.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه ما ملت امام حسین (ع) هستیم و ملت امام حسین پیامش به غرب و استکبار این است که تسلیم نخواهیم شد و مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و غرب خواهیم ایستاد، گفت: ما با قدرت و قاطعیت و با مدیریت مناسب بازدارندگی را در این کشور به جایی خواهیم رساند که سایه ترس و وحشت استکبار را از میدان به در کند و اگر روزی استکبار دست از پا خطا کرد با قاطعیت به او پاسخ خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار