امام جمعه موقت صالح آباد:

برپایی مجالس اهل بیت (ع) از جلوه‌های ایمان و تقوا است

حجت‌الاسلام «طالبی» گفت: از جلوه‌های ایمان و تقوا این است که مسلمین مجالس اهل بیت (ع) را احیاء کنند و نسبت به آن غیرت داشته باشند.
کد خبر: ۵۳۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴ - 05August 2022

برپایی مجالس اهل بیت (ع) از جلوه‌های ایمان و تقوا استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «علی طالبی» امام جمعه موقت صالح آباد با اشاره به وجوب اعتقادیِ شرکت در مراسمات عزاداری ماه محرم، اظهار داشت: اگر امروزه در دنیا چیزی به نام دین داریم، از برکت قیام اباعبدالله (ع) است.

وی افزود: از جلوه‌های ایمان و تقوا این است که مسلمین مجالس اهل بیت (ع) را احیاء کنند و نسبت به آن غیرت داشته باشند.

حجت الاسلام طالبی دستگیری از نیازمندان، معاشرت صمیمانه با مردم، نداشتن تشکیلات و تجملات، داشتن هیبت و عظمت در برخورد با مردم را از جمله صفات امام سوم شیعیان دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهید سعادتمند شوید تنها راه آن پیروی از مسیر امام حسین (ع) است.

وی در ادامه به بیان ساده معنای تقوا پرداخت و گفت: یعنی هرآنچه که خدا آن را نمی‌پسندد، و انجام دادن آن باعث از بین رفتن اعمال ما می‌شود را انجام ندهیم.

امام جمعه موقت صالح آباد خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با تمام وجودش به در خانه خدا رفت و ذبح عظیم که در قرآن از آن یاد شده است را در کربلا تقدیم خداوند کرد و اجر عزاداری و گرفتن مجلس برای امام شهیدمان شفاعت رسول اکرم (ص) می‌باشد، چرا که خودشان این وعده سعید را داده‌اند.

وی در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان میز خدمت مسئولینی که خود را موظف به پاسخگویی به مردم می‌دانند را مورد تقدیر قرار قرار داد و خاطرنشان کرد: همین امر یکی از بارزه‌های اصلی مدیریت در اسلام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار