امام جمعه سنندج:

«سلامتی جامعه» و «امنیت معیشت» نعمت‌های بزرگ کشور هستند

ماموستا «رستمی» سلامتی جامعه، آسایش و امنیت معیشت را سه نعمت بزرگ دانست و گفت: همه باید قدردان امنیت موجود در کشور بوده و برای حفظ آن با نیروهای امنیتی و نظامی همکاری داشته باشیم.
کد خبر: ۵۳۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹ - 05August 2022

«سلامتی جامعه»، «آسایش» و «امنیت معیشت» نعمت‌های بزرگ کشور هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته امنیت و آسایش کنونی کشور را مدیون تلاش‌ و فداکاری نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) دانست و اظهار داشت: کشتار انسان‌های بیگناه به ویژه ایمان‌داران، حرام و محکوم است.

وی سجده فرشتگان به حضرت آدم (ع) را نشان از عزت و احترام انسان نزد خداوند دانست و افزود: پیامبر (ص) ۱۳ سال در مکه در سخت‌ترین شرایط و آزار و اذیت کفار زندگی کرد اما هیچگاه برخورد نادرستی با آنان نداشت و ما نیز اگر پیرو واقعی ایشان هستیم، باید از دستورات و اخلاق وی الگو بگیریم و برای جان و مال انسان‌ها ارزش قائل شویم.

ماموستا رستمی سلامتی جامعه، آسایش و امنیت معیشت را سه نعمت بزرگ دانست و ادامه داد: همه باید قدردان امنیت موجود در کشور بوده و برای حفظ آن با نیروهای امنیتی و نظامی همکاری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان در دشت کربلا، گفت: بارها در قرآن کریم بر لزوم احترام به خاندان و اهل بیت پیامبر (ص) اشاره شده است، چراکه سرچشمه پاکی و معصومیت بوده‌اند.

امام جمعه سنندج، مردم کردستان را دوستدار اهل بیت‌ پیامبر (ص) توصیف کرد و افزود: پیامبر فرموده‌اند کسانی که با اهل بیت من دشمنی کنند، دشمن من و آنانکه خاندانم را دوست داشته‌ باشند، دوستدار من هستند.

ماموستا رستمی تاکید کرد: در حدیثی قدسی آمده است که خداوند با کسانی که به اولیا بی‌احترامی کنند و ربا بخورند، جنگ می‌کند، بنابراین محبت بزرگان دین و اولیای خدا، وظیفه هر انسان مسلمانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۰۰ آیه در قرآن راجع به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده است، خواستار توجه مردم نسبت به ادای این فریضه و احساس مسوولیت در مقابل انحرافات اجتماعی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار