روایتی از روزی که علم و کتل‌ها به تصاویر امام خمینی (ره) مزین شد

حداد عادل در خاطره‌ای از نصب تصویر امام خمینی (ره) بر علامت دسته عزاداری در شب عاشورای ۱۳۴۲ گفت: من تقریباً در سه چهار قدمی طیب ایستاده بودم که اتومبیل دربار کنار خیابان ایستاد. رسول پرویزی (معاون علم) پیاده شد و به طیب گفت: «طیب‌خان! این کاری که کرده‌ای [نصب عکس‌های امام خمینی روی علامت]کار درستی نیست. آن عکس‌ها را بردار.»
کد خبر: ۵۳۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ - 06August 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از آنجا که در آستانه عاشورای حسینی هستیم، مرکز اسناد انقلاب اسلامی روایتی از محرم سال ۱۳۴۲ از نصب تصاویر امام خمینی (ره) بر علامت دسته از زبان «رضا حداد عادل» را منتشر کرد که به شرح زیر است:

«در محرم سال ۱۳۴۲ هیئت عزاداری تحت سرپرستی شهید «طیب حاج‌رضایی» عملکردی ویژه داشت. رضا حداد عادل می‌گوید: «منزل ما کنار تکیه طیب بود. دسته طیب، شب عاشورا، طبق معمول هر ساله از تکیه بیرون آمد. طیب جلوی علامت در حرکت بود و سینه‌زن‌ها پشت‌ سرش آرام‌ آرام حرکت می‌کردند. آن شب برخلاف سال‌های قبل، عکس‌های حضرت امام خمینی به سینه علامت نصب شده بود.

روزی که علم و کتل‌ها به تصاویر امام خمینی مزین شد

من تقریباً در سه چهار قدمی طیب ایستاده بودم که اتومبیل دربار کنار خیابان ایستاد. رسول پرویزی (معاون علم) پیاده شد و به طیب گفت: «طیب‌خان! این کاری که کرده‌ای [نصب عکس‌های امام خمینی روی علامت] کار درستی نیست. آن عکس‌ها را بردار.»

طیب مقاومت کرد. پرویزی گفت: «طیب‌ خان! دارم به تو می‌گویم، برای تو بد می‌شود.»

طیب گفت: «می‌خواهم بد شود. عکس‌ها را بر‌نمی‌دارم»

پرویزی با عصبانیت رفت و سوار اتومبیل شد.

اتومبیل با یک چرخش سریع از راهی که آمده بود، برگشت. دسته با علامتی که عکس‌های حضرت امام به آن نصب بود حرکت کرد.»

روزی که علم و کتل‌ها به تصاویر امام خمینی مزین شد

منبع: طیب خان؛ مسعود ده‌نمکی؛ مرکز اسناد انقلاب اسلامی

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار