به مناسبت سالروز شهادت امیر سرلشکر عباس بابایی منتشر شد؛

امیری که همچون بسیجیان زیست

شهید بابایی سال‌ها مسئولیت سنگین معاونت عملیات نیروی هوایی را بر عهده داشت و در نهایت خلوص ضمن اداره امور محوله، سخت‌ترین مأموریت‌ها را نیز با دلاوری به انجام رساند. او هیچ‌ گاه لباس بسیجی خود را از تن به در نکرد و همچون بسیجیان زیست.
کد خبر: ۵۳۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ - 06August 2022

امیری که همچون بسیجیان زیستبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «عباس بابایی» معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز ۱۳۶۶/۰۵/۱۵ همراه یکی از خلبانان نیروی هوایی (سرهنگ نادری) به‌ منظور شناسایی منطقه و تعیین راه‌کار اجرای عملیات، با یک فروند هواپیمای آموزشی اف ۵، از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمد و وارد آسمان عراق شد.

سرلشکر بابایی پس از انجام دادن مأموریت، به هنگام بازگشت، در آسمان خطوط مرزی، هدف گلوله‌های تیربار ضدهوایی قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح شد و بلافاصله به شهادت رسید.

یکی از راویان مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ درباره این واقعه نوشته است: به دنبال اصابت گلوله به هواپیمای تیمسار بابایی و اختلالی که در ارتباط هواپیما و پایگاه تبریز به وجود آمد، پایگاه مزبور به رابط هوایی سپاه اعلام کرد که یک فروند هواپیمای خودی در منطقه مرزی سقوط کرد؛ برای کمک به یافتن خلبان و لاشه آن هرچه سریع‌تر اقدام نمایید.

مدت کوتاهی از اعلام این موضوع نگذشته بود که فرد مذکور مجدداً تماس گرفت و درحالی‌که گریه امانش نمی‌داد گفت: هواپیمای مورد نظر توسط خلبان به زمین نشست، ولی یکی از سرنشینان آن به علت اصابت تیر در داخل کابین به شهادت رسیده است.

خبری که جلسه را به تعطیلی کشاند

راوی در مورد بازتاب شهادت تیمسار بابایی در جمع برادران سپاه نوشته است:

برخی از فرماندهان ارشد سپاه در جلسه‌ای مشغول بررسی عملیات بودند که تلفنی خبر شهادت تیمسار بابایی به اطلاع برادر رحیم رسید. با شنیدن این خبر، جلسه تعطیل شد و اشک در چشمان حاضرین به‌ خصوص آنان که آشنایی بیشتری با شهید بابایی داشتند، حلقه زد.

امیری که همچون بسیجیان زیست

به مناسبت شهادت عباس بابایی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، بیانیه‌ها و اظهارنظر‌هایی درباره شخصیت برجسته وی منتشر و بیان شد. در بخشی از اطلاعیه ستاد تبلیغات جنگ آمده بود:

وی سال‌ها مسئولیت سنگین معاونت عملیات نیروی هوایی را بر عهده داشت و در نهایت خلوص ضمن اداره امور محوله، سخت‌ترین مأموریت‌ها را نیز با دلاوری به انجام رساند. او هیچ‌ گاه لباس بسیجی خود را از تن به در نکرد و همچون بسیجیان زیست.

منبع:

یزدانفام، محمود، اسکورت نفتکش ها: روزشمار دفاع مقدس (کتاب پنجاهم)، تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، چاپ سوم، ۱۳۸۹، صفحات ۲۲۸، ۲۲۹، ۲۵۹، ۲۶۰.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار