پذیرفتن مسئولیت حمله به عزاداران حسینی در کابل توسط داعش

گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار مرگبار در منطقه سرکاریز شهر کابل که منجر به شهادت ۱۰ نفر شد، را بر عهده گرفت.
کد خبر: ۵۳۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ - 06August 2022

پذیرفتن مسئولیت حمله به عزاداران حسینی در کابل توسط داعشبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار مرگبار در منطقه سرکاریز شهر کابل را بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که پلیس کابل اعلام کرده که در انفجار روز جمعه ۱۰ نفر به شهادت رسیدند، داعش اعلام کرد که این حمله ۲۰ کشته و زخمی در پی داشته است.

یک مقام ارشد امنیتی طالبان در خصوص جزئیات این حادثه گفت: در این انفجار بیش از ۵۰ نفر از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده‌اند.

اما خالد زدران، سخنگوی فرماندهی پلیس طالبان گفت که انفجار روز جمعه در یک منطقه پرازدحام کابل به وقوع پیوسته و در نتیجه آن عده‌ای شهید و زخمی شدند.

سخنگوی پلیس کابل خاطرنشان کرد که در این انفجار ۱۰ نفر به شهادت رسیده و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.

در حالی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است که سخنگوی طالبان پیش از این درباره حضور داعش در افغانستان گفته بود که این گروه تروریستی در افغانستان شکست خورده و در حال محو شدن است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان مبنی بر حضور داعش در افغانستان گفته بود: «افزایش پدیده داعش در افغانستان نادرست و دور از واقعیت است. طالبان اجازه نمی‌دهد که افغانستان لانه داعش شود، داعش شکست خورده و در حال محو شدن است.»

وی افزود: طالبان و مردم افغانستان اجازه فعالیت داعش در این کشور را نخواهند داد.

پیشتر ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در افغانستان طی سخنانی گفته بود که تعداد گروه تروریستی داعش در افغانستان در حال افزایش و تعداد اعضای داعش در افغانستان به ۶ هزار رسیده است.

کابلوف همچنین گفت: داعش همانند گذشته امروز نیز در تلاش بی‌ثباتی نه تنها افغانستان بلکه کشور‌های همسایه است.

به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان و پس از چند ماه آرامش، این کشور شاهد چندین انفجار مرگبار در ولایت‌های مختلف این کشور از جمله کابل، هرات، بدخشان و بلخ و قندوز و قندهار بود که طی آن ده‌ها نفر از مردم افغانستان قربانی این حملات شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها