استاندار همدان:

عزاداری‌های محرم در استان همدان در فضای باز برگزار شود

«قاسمی‌فرزاد» گفت: در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی حضور مردم گسترده است، و باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حفظ شود.
کد خبر: ۵۳۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ - 06August 2022

عزاداری‌های محرم در استان همدان در فضای باز برگزار شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: با توجه به برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام پیش رو، تدابیری اتخاذ شود تا سلامت مردم حفظ شود.

وی افزود: در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی حضور مردم گسترده است، و باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حفظ شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه دستور‌العمل نحوه برگزاری مراسم‌‌ها را به هیات‌های مذهبی، توسط سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ شده است، گفت: ضمن برگزاری مراسم عزارداری تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت شایسته و مطلوب، زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و شیوه‌نامه بهداشتی الزامی است. 

وی عنوان کرد: وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های بهار و تویسرکان زرد، همدان، کبودرآهنگ، ملایر و اسدآباد نارنجی، و رزن، درگزین، فامنین و نهاوند قرمز است.

استاندار همدان با بیان اینکه فعالیت اماکن و فضاهای شهرستان‌های با وضعیت رنگ‌بندی کرونایی نارنجی حداکثر ۵۰ درصد، زرد ۷۰ درصد مجاز است، افزود: در ایام محرم، در کلیه مراکز واکسیناسیون در سطح استان، تزریق واکسن کرونا انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم در راستای تزریق دُز یادآورِ سوم و چهارم واکسن کرونا اقدام کنند، تصریح کرد:  اصحاب رسانه و صدا و سیما در‌ راستای رعایت شیوه‌نامه‌ها، زدن ماسک در مراسم‌های مذهبی پیش رو  اقدام کنند.

قاسمی فرزاد متذکر شد: کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند از شرکت در اجتماعات و مراسم‌هایی که پرجمعیت برگزار می‌شود پرهیز کنند. در توزیع نذورات نظارت‌های بهداشتی لازم انجام گیرد و سعی شود در‌ فضای باز صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار